Niet naleven leveringstermijn

MVds
Topic Starter
Berichten: 1

Niet naleven leveringstermijn

#1 , 06 mei 2013 10:44

Ik heb een contract afgesloten met een firma voor het plaatsen van 3 trappen, deuren beneden en boven en parket, in mijn nieuwbouwwoning.
De opmeting voor de trappen en deuren vond plaats op 28 februari. Op de (gehandtekende) offerte staat duidelijk vermeld dat de leveringstermijn 10 werkweken bedraagt.
Wij hebben de tussentijdse facturen steeds op tijd en correct betaald, zodat er zeker van onzentwege geen vertragingen zouden zijn.
Nu heb ik vrijdag contact opgenomen met die firma omdat wij nog steeds geen nieuws hadden gekregen over de levering van trappen en deuren en wisten ze mij te melden (nadat ik eerst 15 minuten naar hun bandje heb moeten luisteren dat alle medewerkers bezet waren) dat ze pas maandag 27 mei de trappen kunnen plaatsen. De deuren staan gepland op 3 juni.
Wij hebben onze huurovereenkomst opgezegd in februari zodus moeten wij eind mei uit ons huidig appartement (dat trouwens al opnieuw verhuurd is op 1 juni). Wij hebben destijds rekening gehouden met alle levertermijnen en kwamen voor trappen en deuren uit op 9 mei (rekening houdend met het weekje bouwverlof in de paasvakantie is dit 16 mei).
Wij kunnen onmogelijk onze intrek nemen in een huis zonder trappen en deuren met twee kleine kinderen van 2 en 3 jaar. Eveneens gaan wij ook nog geen warm water hebben, aangezien de boiler niet naar boven kan gebracht worden als er geen trap naar de zolderverdieping aanwezig is.
Kan er mij iemand zeggen welke stappen ik hiervoor kan ondernemen? Het is niet de bedoeling dat de overeenkomst onderbroken wordt want dan ben ik nog slechter af en moet ik nog langer wachten op trappen, deuren etc...
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3136
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 mei 2013 13:49

aangetekend in gebreke stellen en eisen dat men binnen de 2 weken de nodige werkzaamheden uitvoert, zo niet melden dat u een schadevergoeding zal eisen en dat alle gemaakte kosten (hotelovernachtingen bv) op hun verhaald zal worden.

mava105
Berichten: 22868
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 mei 2013 16:27

Is er in uw kontrakt ook sprake van weerverlet? Hou er rekening mee dat er dit voorjaar verschillende dagen zijn geweest met sneeuw en ijzel.. Op deze dagen konden de werknemers mogelijks ook niet iw het atelier raken, en worden deze dagen aanzien als weerverlet. Dat verlengt natuurlijk ook de termijn.
Het is nooit goed een zo korte termijn aan te houden voor de afwerking van een gebouw. Levering was volgens uw berekening voorzien voor 16 mei, en eind mei zou u al moeten verhuizen. Deze termijn is veel te kort gemeten, zeker omdat de uitvoering van het werk ook nog gemakkelijk een 10 dagen kan in beslag nemen.
Waarom moet uw loodgieter een trap hebben voor het plaatsen van de boiler? Heeft die nog nooit van ladders gehoord?
Heb zelf 40 jaar in de bouw gewerkt als werfleider, en een goede planning is alles. Je moet echter nooit de onvoorzienen vergeten.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”