Wonen in handelspand

axflow
Topic Starter

Wonen in handelspand

#1 , 28 apr 2013 11:38

Ik zal even de situatie schetsen: samen met mijn vriendin heb ik een leuk handelspand gezien in een winkelcentrum waar zij haar commerciële activiteit kan verderzetten. Nu gaat het eigenlijk om een duplex waar we beneden de zaak zouden starten en op de bovenverdieping kunnen wonen. Alle faciliteiten zijn aanwezig om een er thuis van te maken. Volgens het immobielenkantoor is er geen enkel belet om daar effectief te kunnen wonen. Nu vraag ik mij wel af of dit effectief zo is: kunnen we zonder enige problemen ons adres naar het handelspand overplaatsen? Het gebouw staat immers ingeschreven als handelspand in woongebied en niet als woning.

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2013 11:44

Er wonen kan perfekt. Heel veel handelspanden hebben een woonst op de verdieping. Als de woonst voldoet aan de wettelijke voorwaarden is er geen probleem.

axflow
Topic Starter

#3 , 28 apr 2013 12:27

Dank je voor je snelle antwoord.

Reclame

Terug naar “Kopen”