Verkeersongeval in recht na meer dan 3j brief gerecht.

KennyDH
Topic Starter

Verkeersongeval in recht na meer dan 3j brief gerecht.

#1 , 24 apr 2013 20:44

Ik heb vandaag een brief ontvangen van het gerecht in gent om mij te vragen om samen te komen omtrent een ongeval van februari 2010. Hierbij werd mij via omnium reeds alles in recht uitbetaald en na meer dan 1.5j (parket is traag) kreeg ik tevens mijn vergoeding van het ziekenhuis (recht).
Nu kreeg ik dus vandaag een brief van het gerecht van Gent omdat de tegenpartij dit betwist. Kan dit zomaar? Ondertussen heb ik reeds een andere wagen (rechtsbijstand?) woon ik op meer dan 1u rijden van daar en zou ik even maar moeten een dagje verlof nemen voor een ongeval waarbij ik gewoon in mijn recht ben.
Persoonlijk vind ik dit totaal niet kunnen, ik heb 3 dagen niet kunnen werken door iemand anders zijn fout (werkgever vond dat niet tof) en nu zou ik nog eens verlof moeten opofferen en voor niks naar daar rijden?
Indien iemand mij hier even kan in helpen, alvorens ik een advocaat onder de arm neem. Dan graag.

Alvast bedankt,
Kenny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2013 23:14

Van wie komt die brief en wat staat er juist in?

lohabra

#3 , 25 apr 2013 09:23

Van wie komt die brief en wat staat er juist in?
Ik heb vandaag een brief ontvangen van het gerecht in gent om mij te vragen om samen te komen omtrent een ongeval van februari 2010.

(...)

Nu kreeg ik dus vandaag een brief van het gerecht van Gent omdat de tegenpartij dit betwist
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

scorpioen

#4 , 25 apr 2013 11:35

Een brief van het gerecht om samen te komen ....

Dat kan zowat om het even wat zijn. Op basis daarvan kan ik toch geen advies geven.

Xastheron

#5 , 25 apr 2013 12:57

Bent u nog altijd bij dezelfde verzekeringsmaatschappij? Zoja, bel even naar uw makelaar en refereer naar het ongeval. Vraag wat je moet doen, en of de rechtsbijstandsverzekering hierbij in actie kan komen. Indien ze het overnemen, is de kans groot dat ze de zaak volledig in handen nemen en dat je zelf geen "dag verlof" moet opofferen.

Franciscus

#6 , 25 apr 2013 13:36

Waren er gewonden bij dat ongeval?

KennyDH
Topic Starter

#7 , 27 apr 2013 10:56

Ik heb ondertussen bij mijn makelaar geweest en deze zal het bekijken. Bij hen staat ook in de computer dat de tegenpartij alles uitbetaald heeft en de zaak afgehandeld (gesloten) is.
Ik was afgevoerd naar het ziekenhuis omdat ik last had van mijn rug.

Franciscus

#8 , 27 apr 2013 14:57

Is er politie ter plaatse geweest en/of is er een PV opgesteld? Wat was het PV nr stond daar vooraan een 80 nr of een 90 nr
zoiets van TU.92.LL.123456/12
Bij een aanrijding met gewonden is het steeds een zaak voor de rechtbank/parket.
Een rechtszaak zeker als er nog vragen zijn over de (blijvende) arbeidsongeschiktheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”