Hallo,
Toen we van energieleverancier veranderden, waren we met Essent overeengekomen om het openstaand saldo af te betalen. Dat hebben we een tijd gedaan, helaas hebben we niet alles kunnen afbetalen, in 2011 gestopt met betalen. Na een jaar één brief gekregen (gewone post, niet aangetekend) dat de dossier met openstaand saldo was verkocht aan Universum Inkasso. Ik heb daar niet op gereageerd, ik wilde wachten op een aangetekend schrijven vooraleer te betalen.
Nu vandaag, plots een VONNIS in de bus van Vredegerecht Schilde en we zijn bij verstek veroordeeld om het openstaande saldo te betalen + intrest + gerechtskosten. Nu staat er in dat vonnis volgende zin : "gelet op de dagvaarding van (naam gerechtsdeurwaarder) te Antwerpen d.d. 4 april 2013."
Wij hebben echter nooit een dagvaarding gekregen ? Ik dacht trouwens dat dat altijd afgetekend moest worden? Kan een rechtszaak dan zomaar doorgaan, zonder dat je van iets afweet ? Anders hadden we wel gereageerd en terug een minnelijke schikking trachten te treffen !
Kan hier verzet tegen aangetekend worden, of iets anders ?