gevallen door losliggende stoeptegel

krisje1973
Topic Starter

gevallen door losliggende stoeptegel

#1 , 23 apr 2013 16:03

Gisteren avond op weg door Mechelen stad met de rolstoel.

Ik moest van een stoeprand af om vervolgens een straat in te rijden.
Aangezien de stoeprand vrij hoog was, deed ik dit niet voorwaarts gezien je dan wel eens uit de rolstoel kan donderen.

Er lag blijkbaar ook een stoeptegel los die ik niet gezien had.
Ik reed achterwaarts er af maar ..... kantelde achterover.

Arts uit de buurt er bij, naar ziekenhuis: verwondingen vallen mee.

Stoeptegel ligt sinds vanochtend plots terug vast, vermoedelijk door een alerte buurtbewoner.

Kan ik de stad aansprakelijk stellen?
En zo ja, hoe bewijs ik het?

Niemand heeft me zien kantelen, lag er al een minuut of 2 alvorens iemand stopte.

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2013 16:17

Heeft iemand u zien liggen?
Heeft die arts iets gezien?
Aangifte bij politie doen.
Doktersattest moet wel vermelden dat verwondingen het gevolg zijn (arts moet dat vaststellen) van een val.
Ook de schade aan uw rolstoel.

Turaki

#3 , 23 apr 2013 16:17

U doet aangifte bij de politie, waarna u naar uw verzekeringsmakelaar trekt (als u familiale heeft, anders moet u dit zelf doen) om de stad aansprakelijk te stellen (terugbetaling alle bijkomende medische kosten en schade aan uw rolstoel). Als u een hospitalisatieverzekering heeft waar u beroep op heeft gedaan, gaan zij ook een kopie van uw verklaring willen om zo hun kosten terug te vorderen.

Maar het lijkt mij dat de stad snel dit is komen herstellen om enige schadeclaim te voorkomen...

Reclame

Franciscus

#4 , 23 apr 2013 18:06

Dat kan worden nagegaan.
Elke opdracht voor herstelling moet een papieren spoor hebben.
Doe een navraag in de buurt zo weet u alvast datum en uur dat daar werken zijn uitgevoerd.

Opletten kan ook waterwerken of een andere dienst zijn.
Dus als dat net bij een waterpunt is kan het vb de waterwerken zijn.

Turaki

#5 , 23 apr 2013 20:10

Dat kan worden nagegaan.
Elke opdracht voor herstelling moet een papieren spoor hebben.
Niet noodzakelijk. Kleine werken uitgevoerd in eigen regie kan perfect zonder papieren opdracht. Mag waarschijnlijk wel niet, maar het gebeurt.

Franciscus

#6 , 24 apr 2013 00:09

Er is een voorafgaande melding ... via publiek, politie....enz.

Turaki

#7 , 24 apr 2013 06:27

Telefoontje van een burger die de weg kent rechtstreeks naar de verantwoordelijke van de technische dienst, die meteen mondeling de opdracht geeft tot herstelling. Geen lang werkje, weinig of geen materieel nodig, dus nergens in de werklijsten of magazijnlijsten enige verwijzing. Kan perfect, heb het al weten gebeuren.

6501vicky

#8 , 24 apr 2013 09:40

Best altijd onmiddellijk politie bellen die dan ter plaatse komt om foto's te nemen. Heb al verschillende soortgelijke dossiers die telkens afgewezen werden omdat er geen bewijzen waren. Om een schadevergoeding via rechtsbijstand te kunnen bekomen, dien je het oorzakelijk verband te kunnen bewijzen tussen een fout en het betreffend schadegeval. Indien er geen getuigen zijn, vrees ik dat deze zaak niet haalbaar is.

Terug naar “Andere”