schuld creditcard citibank

lonelydriver
Topic Starter

schuld creditcard citibank

#1 , 20 apr 2013 08:16

even de situatie schetsen:
heb meer dan 10 jaar geleden een visacard gehad bij citibank, wegens geldproblemen nooit iets terugbetaald.
geloof zelfs dat er vermelding geweest is op de zwarte lijst.maar nu geen enkele vermelding meer.
gedurende meer dan 10 jaar nooit niks gehoord van citibank, en nu plots een brief in de bus
Afbeelding
de naam van de geadresseerde is zelfs niet correct:v.b. vanpimperzele op de brief vanpimperzeele.
dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat persoonlijke vorderingen (zoals kredieten) waarvoor niet gedagvaard is verjaren na 10 jaar.
handtekening op de brief is zelfs niet met de hand aangebracht maar is een kopie.
natuurlijk rekent men gretig een dikke 300 euro aan intresten waardoor de te betalen som aardig oploopt.
kan ik hier iets tegen doen?
heb een raar gevoel bij deze brief: afkomstig van gerechtsdeurwaarder, maar moet contact opnemen met citibank zelf tijdens de kantooruren.
iemand een idee omtrent deze zaak.
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2013 12:28

Je zegt zelf nooit iets te hebebn terugbetaald.
Wat denk je dan zelf? Dat de bank u dat zou kadoo doen?

lonelydriver
Topic Starter

#3 , 20 apr 2013 13:54

@mava105: dat heb ik niet gezegd, ik vraag me enkel af of er daar geen verjaringstermijn voor geldt.
het is voor een bank ook simpel om gedurende meer dan 10 jaar niet van zich te laten horen en dan plots af te komen met een torenhoge intrest.

Reclame

scorpioen

#4 , 20 apr 2013 14:08

De verjaringstermijn is inderdaad tien jaar. Voor de intresten zelfs vijf jaar.
De schuldenaar moet zelf de verjaring inroepen.

U kan een brief schrijven naar Citibank waarbij u de verjaring inroept en vraagt mee te delen waarom de schuld niet zou verjaard zijn.

lonelydriver
Topic Starter

#5 , 20 apr 2013 14:51

het inroepen van een verjaring moet dit via de rechtbank gebeuren of is dat geen noodzaak

scorpioen

#6 , 20 apr 2013 15:15

U kan ook nu reeds de verjaring inroepen. Als de schuldeiser dit aanvaardt, vermijd je de last van een gerechtelijke procedure. Omgekeerd, als de schuldeiser u kan bewijzen dat de vordering om één of andere reden niet verjaard is, heb jij er alle belang bij de kosten van een gerechtelijke procedure te vermijden.

artemis

#7 , 20 apr 2013 18:41

In de brief staat:
'Mijn client heeft tot hiertoe vruchteloos getracht om dit bedrag te recupereren'

TS beweert meer dan 10 jaar niets gehoord te hebben van Citibank. Dat is op zijn minst vreemd maar ook tegenstrijdig met wat er in de brief staat.

Nu kan ik de bal helemaal misslaan maar ik vraag me het volgende af aan de TS:
Hebt u zich tijdens die periode eventueel tijdelijk onbereikbaar opgesteld tegenover deze schuldeiser waardoor mogelijke pogingen tot inning van de schuld onbeantwoord bleven?
Bijvoorbeeld door
- te verhuizen zonder uw domicilie te wijzigen
- ambtelijk geschrapt geweest te zijn
- in het buitenland te verblijven
.....

Indien ja, heeft dat dan geen invloed op eventuele verjaring van de schuld? Ik bedoel, als de schuldeiser kan aantonen dat er wel pogingen tot recuperatie zijn geweest?

lonelydriver
Topic Starter

#8 , 20 apr 2013 19:47

ik woon sedert 1989 op hetzelfde adres en nooit ambtelijk geschrapt of in het buitenland verbleven.

mblb1

#9 , 22 apr 2013 09:59

Blijf bij uw standpunt en vraag hen om de bewijzen voor te leggen dat ze getracht hebben om de bedragen te recupereren

k.b.

#10 , 22 apr 2013 14:00

ik woon sedert 1989 op hetzelfde adres en nooit ambtelijk geschrapt of in het buitenland verbleven.
En het is ook op deze adresgegevens dat U bekend bent bij citibank en dat U de VISA kaart hebt aangevraagd ?

k.b.

lonelydriver
Topic Starter

#11 , 23 apr 2013 19:30

ja op die adresgegevens bekend bij citibank en aanvraag kaart gedaan, sedert een goed jaar is mijn vermelding van de zwarte lijst verwijderd(meer dan 10 jaar).
na wat speurwerk lijkt de verzender van de brief toch een incasso te zijn.
mvg

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”