Online aankoop in China

Saskia_f
Topic Starter

Online aankoop in China

#1 , 20 apr 2013 06:15

Enkele weken geleden heb ik 2 tassen besteld in China voor 174$. Ik heb dit betaald via Paypal, alles ging vlot.
Nu willen ze deze tassen niet meer opsturen, want er was zogezegd een technisch probleem. De site had aangepast moeten zijn, en de tassen zijn nu dubbel zo duur. Ik heb hiervoor een orderbevestiging ontvangen voor 174$.

Nu willen ze deze tassen niet meer opsturen, maar mijn geld teruggeven. Op zich ook ok voor mij, maar ik moet hier 8% op laten vallen.

Is dit wettelijk? En wat kan ik ertegen beginnen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patjebrussel

#2 , 20 apr 2013 06:30

Snel aanvaarden Saskia moest ik van u zijn. Je kan daar niets tegen beginnen en zijn ouwe truuken van de foor die ze toepassen.
Uw verhaal komt me bekend voor. Een kennis van me was op rondreis in China, had hotels geboekt via gekende en de te vertrouwen sites (waar ik ook hotels bij boek en nooit problemen mee heb gehad, ook anderen niet en nooit), maar in China had hij er problemen mee, ze aanvaarden dat niet en hij moest maar cash betalen. En ja, wat doe je dan, als je daar staat met je valies ?
Ook op Youtube, ik volg nogal reviews van multimeters en dergelijke, ook daar veel problemen met namaak en niet opsturen.
'Cut your losses' zou ik zeggen.

JanVates

#3 , 20 apr 2013 12:24

Of het wettelijk of niet maakt niks uit want het is China. Als particulier kan je daar niks tegen beginnen. Overigens moet je ook nog eens invoerrechten betalen. Doe je dat niet, dan kan je mogelijks een forse boete krijgen. Je zou de eerste niet zijn.

En tassen? Welke tassen? Delvaux? China is de voornaamste uitvoerder van namaak goederen.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 apr 2013 14:33

Kan je niet persoonlijk eens gaan praten met deze verkoper ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Creatief

#5 , 20 apr 2013 22:18

Kan je niet persoonlijk eens gaan praten met deze verkoper ?
Joepie, een even naar China reizen en ondertussen eens goed shoppen: een jeans tegen 5 €, merk L, ..., een kostuum op maat laten maken (20 €), klaar op 2 dagen en perfect op maat!

Creatief

#6 , 20 apr 2013 22:19

Inderdaad, snel aanvaarden zoals patjebrussel heeft voorgesteld.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 apr 2013 13:06

Enkele weken geleden heb ik 2 tassen besteld in China voor 174$. Ik heb dit betaald via Paypal, alles ging vlot.
Nu willen ze deze tassen niet meer opsturen, want er was zogezegd een technisch probleem. De site had aangepast moeten zijn, en de tassen zijn nu dubbel zo duur. Ik heb hiervoor een orderbevestiging ontvangen voor 174$.

Nu willen ze deze tassen niet meer opsturen, maar mijn geld teruggeven. Op zich ook ok voor mij, maar ik moet hier 8% op laten vallen.

Is dit wettelijk? En wat kan ik ertegen beginnen?
Enkele weken? Hopelijk nog geen 45 dagen? Beste dat je kan doen is een dispuut openen bij PayPal! Tenzij het echt om een malafide verkoper gaat dit zijn paypal rekening plundert voor de terugbetaling kan plaatsinden, maar dan zouden ze volgens mij ook niet de terugbetaling - 8% aanbieden.

Moest ik in jouw plaats zijn, ik zou een PayPal dispuut openen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”