(Extraatje : op het voucher dat ik ondertekende stond terloops vermeld dat ik de info op de achterzijde gelezen had, en op de achterzijde staat vermeld dat ik het algemeen regelement gelezen had). Alle tips zijn welkom.
Dat is het probleem. Door de huurovereenkomst te ondertekenen verklaar je op de hoogte te zijn van de algemene voorwaarden. Meestal staan die vermeld op de achterkant of in een bijlage. Indien niet moet je er naar vragen.
Doordat wij op reis heel regelmatig auto's huren was deze voorwaarde mij welbekend. Nagenoeg alle autoverhuurders zullen de tussenkomst van de omnium (CDW) uitsluiten als de schade een gevolg is van een verkeersovertreding. Flagrante voorbeelden zijn bv een aanrijding na het negeren van een rood licht, een stopteken, het negeren van de voorrangsregels.
Hier heb je wel pech: de richtingaanwijzer niet gebruiken bij het veranderen van rijstrook is maar een kleine overtreding (?), maar het blijft een overtreding.
Werd dit zo vermeld op het aanrijdingsformulier of op het PV opgesteld door de politie?