Raad van State

Producer
Topic Starter

Raad van State

#1 , 15 mar 2013 12:56

Hallo iedereen,

Een vraag ivm de procedure voor de Raad van State, afdeling bestuursrechtspraak (annulatieberoep).

Is het mogelijk om na een OCMW beslissing onmiddellijk een annulatieberoep in te stellen bij de Raad van State, los van een eventuele procedure voor de arbeidsrechtbank? Ik dacht van wel maar ben niet geheel zeker.

Bedankt voor de reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 mar 2013 19:14

Ja dat kan.

Producer
Topic Starter

#3 , 10 apr 2013 17:14

Hallo,

Dank voor je reactie. Ben je daar 100% zeker van? Ik deel je mening hoor, maar wil echt zeker zijn.

Nu, wat termijnen betreft: dit is normaal 60 dagen maar als er geen vermelding is, van de mogelijkheid om beroep aan te tekenen bij de RvSt., op de bestreden bestuursbeslissing wordt die termijn opgetrokken naar 4 maanden. Klopt dit?

Reclame

BenL

#4 , 10 apr 2013 17:47

Beste,

Ik ben ook bezig met een verzoekschrift tot nietigverklaring bij de Raad van State. Wat ik gelezen heb, is het volgende: normale termijn 60 dagen. Als de overheid in kwestie nalaat de mogelijkheden tot beroep (zowel intern als extern) te vermelden, wordt de termijn vermeerderd met 4 maanden. Een maand is in de rechtspraak 30 dagen. Totale termijn is dus 180 dagen.

Ik diende mijn verzoekschrift in na 172 dagen en het is niet onontvankelijk verklaard.

Mvg

Producer
Topic Starter

#5 , 10 apr 2013 17:52

Dank je wel voor de toelichting. Het bevestigt mijn vermoeden.

In casu gaat het over een annulatieberoep tegen een OCMW-beslissing. Er werd ook beroep aangetekend bij de Arbeidsrechtbank, maar m.i kan er gelijktijdig ook een procedure tot nietigverklaring en schorsing ingesteld worden bij de afdeling bestuursrechtspraak van de RvSt.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”