3 jaar geleden huis verkocht, nu kosten door nieuwe eigenaar

michaelbe
Topic Starter

3 jaar geleden huis verkocht, nu kosten door nieuwe eigenaar

#1 , 08 apr 2013 09:19

Hey,

Vrijdag kreeg ik een brief van de deurwaarder in de bus voor het niet betalen van geleverde diensten.
De diensten waarvan sprake (het weghalen van een bovengrondse gastank) zijn gebeurd in ons vorig huis, waar we nu ondertussen al 3 jaar niet meer wonen.
Vreemd genoeg heeft de firma wel mijn gegevens kunnen doorspelen naar de deurwaarder, maar een factuur of een aangetekend schrijven hebben we nooit ontvangen op ons "nieuw" adres...
Bijkomend feit is dat voor het verkoop van mijn vorige woonst ik de tank heb moeten laten keuren. Ik heb toen naar de firma gebeld dat op de tank stond, namelijk shell. Ik heb toen ook vermeld dat ik ging verhuizen. Het antwoord dat ik toen kreeg was dat een email naar hun met de gegevens van de nieuwe eigenaar voldoende zou zijn. Dat heb ik dan ook gedaan. (die mail heb ik nog steeds staan) De firma waarbij ik nu blijkbaar in schuld sta is apragaz. Met andere woorden, ik dacht dat ik al het nodige had gedaan om dit soort zaken te vermijden.

In hoeverre ben ik nu verantwoordelijk, en moet ik dit alles betalen of valt er iets tegen te doen? En zoja, wat zou ik dan kunnen doen.
Ik heb al gedacht van eens te bellen naar de deurwaarder, maar het leek me beter om erst te weten waar ik aan toe was.

M.V.G.
Michael

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 08 apr 2013 09:25

Wie is de eigenaar van de tank? Firma of gebruiker?
Wat staat er in uw contract of de AV betreffende verhuis?

michaelbe
Topic Starter

#3 , 08 apr 2013 09:38

Als ik mij niet vergis huurden we de tank via shell.

wat bedoel je met contract of de AV betreffende verhuis?
Indien je het contract bedoeld van de tank dan zal ik je het antwoord schuldig moeten blijven, want dat heb ik niet meer liggen..

Reclame

Turaki

#4 , 08 apr 2013 10:04

In het contract of de AV (algemene voorwaarden) stond waarschijnlijk wat u moest doen bij overdracht aan een nieuwe gebruiker. Een mondelinge melding dat u dit op een andere manier mocht doen is moeilijk bewijsbaar, en het kan dus dat uw mail niet aanvaard is geweest.

Heeft u bevestiging ontvangen van uw melding via mail?

michaelbe
Topic Starter

#5 , 08 apr 2013 10:07

Juist even gecontroleerd, en ik heb toen inderdaad geen bevestiging gekregen.

michaelbe
Topic Starter

#6 , 08 apr 2013 18:20

Na heel wat rond te bellen is dus gebleken dat als de nieuwe eigenaar de gastank niet overneemt het weghalen van de tank ten koste van de vorige eigenaar is. Wat me vrij logisch lijkt. Desondanks het feit dat in de verkoopsakte staat dat die overgenomen wordt door de nieuwe eigenaar...

Na meerdere keren bellen naar het bedrijf, en meerdere personen gesproken te hebben, heb ik uiteindelijk een compromis kunnen maken. De kosten van de tank zijn voor mij. De reeds gedane kosten voor het vredegerecht en de deurwaarder zullen betaald worden door het bedrijf.

Redelijk fair lijkt me dan ?!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 apr 2013 19:15

Terwijl in de verkoopakte staat dat de nieuwe eigenaar de tank overneemt?

michaelbe
Topic Starter

#8 , 09 apr 2013 09:06

Niet letterlijk, maar hoe moet je dit anders interpreteren;
"...bij het verkochte goed hoort een propaantank, de kopende partij verklaart het keuringsbewijs ontvangen te hebben..."
Voor de rest staat er niets over in.

Stel dat ik de kosten voor de tank nog steeds weiger te betalen, en de zaak komt voor bij het vredegerecht, hoe hoog kunnen de kosten dan oplopen? Is dit het risico wel waard?

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 apr 2013 12:42

Niet letterlijk, maar hoe moet je dit anders interpreteren;
"...bij het verkochte goed hoort een propaantank, de kopende partij verklaart het keuringsbewijs ontvangen te hebben..."
Voor de rest staat er niets over in.

?
Ik intrepeteer dat als: er is een tank, al of niet gehuurd, en ik heb hiervoor een keuringsattest ontvangen.
Nergens maak ik hier uit op dat ik eigenaar geworden ben van die tank.
Als je huurder bent, en je moet de CV installatie laten onderhouden, krijg je hiervoor een attest van de installateur.
Ben je hierdoor eigenaar van de CV installatie geworden? Ik dacht het niet.

michaelbe
Topic Starter

#10 , 09 apr 2013 13:26

maw, ik zou die rekening het best betalen?

Anderzijds koop je toch de volledige woning over, al dan niet met de tank, of een CV ketel zoals jij aanhaalt?
Je wordt dan toch ook eigenaar van de CV of gastank?

Begrijp me niet verkeerd... Ik ben welwillend, en wil dat deze problemen zo snel mogelijk achter de rug zijn, ik wil gewoon weten wat mijn rechten en plichten zijn indeze

Terug naar “Andere”