U wijst hen via mail op de site van de constructeur, waar staat dat deze optie wel kan voor uw wagen (best link in mail opnemen), en dat u verwacht de wagen te krijgen die u besteld heeft.
Heeft u een voorschot betaald? Wat staat er in de AV betreffende schadevergoeding bij verbreking?
Nee ik heb geen voorschot betaald er staat niets in over verbreking contract maar als je googled kom ik op deze info uit:
In welke gevallen krijg ik bedenktijd om een aankoop te annuleren?
GEZIN, INKOMEN op 30/12/2011
Steeds meer medeburgers lijden aan een typische ziekte van onze consumptiemaatschappij : de impulsieve aankoop.
Daarom vonden we het interessant na te gaan in welke gevallen de consument een aankoop mag annuleren. Hij wordt inderdaad beschermd, maar slechts in bepaalde gevallen, het is dus belangrijk te weten in welke. Eerst en vooral moet vermeld worden dat enkel de privé-verbruiker beschermd wordt. Wie dus een aankoop doet in het kader van zijn beroepsactiviteiten, kan zijn woord nooit intrekken.
Eerste regel : een aankoop is onmiddellijk bindend.
Een bestelbon is een contract. Wanneer deze bon ondertekend is, bindt het contract beide partijen onmiddellijk. Er is dus normal geen herroepingstermijn. Het is echter mogelijk dat in het contract een bedenktijd (bijv. van 1 of 2 weken) voorzien is, maar dit is niet verplicht. Indien geen bedenktijd vermeld wordt, en de koper toch van zijn aankoop wenst af te zien – dus het contract eenzijdig op te zeggen – dan kan de verkoper naar de rechter stappen om de volledige uitvoering van het contract te verkrijgen, of toch een forfaitaire vergoeding.
Tweede regel : er bestaan… uitzonderingen
Deze uitzonderingen werden voorzien om de consument in bepaalde situaties te beschermen. De bedenktijd of herroepingstermijn is dus de periode gedurende dewelke het contract zonder kosten of vergoeding geannuleerd kan worden. Deze bedenktijd is wettelijk voorzien wanneer de verkoop plaatsgehad heeft buiten de normale verkoopruimte van de handelaar. Dit is dus het geval voor een verkoop op een beurs of een salon. Zo is deze bedenktijd van toepassing op een contract dat ondertekend werd op het autosalon,
maar niet in de showroom van dezelfde garagist tijdens dezelfde periode en aan dezelfde voorwaarden. Er is eveneens een bedenktijd wanneer de verkoper thuis bij de consument komt, of wanneer er sprake is van verkoop op afstand (bijv. via de telefoon). Het is wel belangrijk te weten dat deze bedenktijd uitdrukkelijk vermeld moet worden op het contract, in het vet, en in een afzonderlijk kader op de eerste pagina. Is dit niet het geval, dan is de overeenkomst ongeldig !
We hebben gezien onder welke voorwaarden de consument bedenktijd krijgt. Er rest ons nog te bekijken welke de duur van deze herroepingstermijn is.
Help? Ik heb die in de showroom gekocht...