In beslagname van derden door gerechtsdeurwaarder

moonlight13
Topic Starter

Re: In beslagname van derden door gerechtsdeurwaarder

#31 , 09 apr 2013 12:16

Scorpioen,

Ik denk dat ik eerder gewoon een brief aan de advocaat van de huurder ga schrijven om hem te melden dat zolang ik geen toestemming heb van de gerechtdeurwaarder om de kosten aan het sydicus te betalen dat ik die kosten aan de gerechtdeurwaarder zal blijven betalen om te vermijden dat ik dubbel moet betalen.

Ik bedoel, als ik mij aan de wet houdt kan er toch niets misgaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#32 , 10 apr 2013 22:35

Doen zoals Scorpioen voorstelt :
Identieke brief richten aan gerechtsdeurwaarder en advocaat verhuurder.
Op die manier is ook uw verhuurder op de hoogte .
Betalen aan gerechtsdeurwaarder ( of deze gelijk heeft of niet , maakt niet uit . Maar hij kan het u moeilijker maken dan advocaat , en die advocaat spreekt tenslotte voor ZIJN client , niet voor u ).
Op die manier houdt u zich aan de wet , en kan er idd. niets mis gaan .
Als verhuurder daar niet mee akkoord is , dan moet hij het laten voorkomen voor de beslagrechter .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

eylis

#33 , 11 apr 2013 17:57

dat was mijn eerste gedachte ook in deze zaak: als de advocaat van de verhuurder en de gerechtdeurwaarder tegenstrijdige dingen zeggen waardoor de huurder echt niet kan uitmaken aan wie hij wettelijk moet betalen, zou ik die 2 in contact met elkaar brengen. Dat zij onder elkaar maar uitklaren aan wie uitbetaald moet worden.
Je zou van minder tureluut worden...
Courage moonlight, eis dat die twee partijen met elkaar klappen. Je kan maar één maal betalen, zoveel is duidelijk.

Reclame

moonlight13
Topic Starter

#34 , 15 apr 2013 13:35

Alles is opgelost, ik heb naar de advocaat van mijn huisbaas geschreven, ik kreeg onmiddelijk een antwoord dat ik gewoon alles aan de gerechtsdeurwaarder mocht betalen en dat zij het onder hen gingen regelen, eventueel bij de beslagrechter.

Dank aan iedereen voor de hulp!

Groetjes,

Moonlight.

Terug naar “Huren”