66% is niet gelijk aan 33%

rcboy
Topic Starter

66% is niet gelijk aan 33%

#1 , 27 mar 2013 14:31

beste,

Korte vraag omdat verschillende bronnen elkaar tegenspreken.
Na faillissement werkgever heb ik 33% aangevraagd wegens medische redenen.
Controlearts verklaarde direct 66%.
Situatie ondertussen 2 jaar geleden.
Nu na 2 operaties voel ik met terug iets beter en wil ik aangepast werk zoeken,maar indien ik terug werkloos wordt door ontslag of dergelijke telt mijn 66% niet.
Dan vlieg ik in de 3e periode werkloosheidsuitkering en moet ik ingaan op ieder verzoek van werk ongeacht mijn toestand omdat ik toen der tijd geen 33 maar 66 heb gekregen.
Had ik toen 33 gekregen was er geen probleem maar omdat ik met mijn 66 niet onder het statuut van werkloosheid viel lopen mijn jaren werkloosheid mee met mijn riziv en zit ik nu zogezegd in mijn 3e periode.
Ergens klopt het niet ik val niet onder het statuut van werkloosheid maar mijn jaren lopen wel gelijk.
Dienst arbeidsrecht zegt dat ik hier niets meer kan tegen doen via de arbeidsrechtbank klopt dit???

mvg b,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 mar 2013 19:30

het is idd een onlogische situatie, maar ik moet ze toch wel gelijk geven.

rcboy
Topic Starter

#3 , 27 mar 2013 21:25

dus maw het klopt.
Waar zit de logica...........

toch bedankt

grts b,

Reclame

Markous

#4 , 08 apr 2013 15:23

Verklaar u eens nader JPV waarom u hen gelijk geeft ?
Ben eens benieuwd wat uw reden daarvoor is .
Zodus als mijnheer terug wil gaan werken en om één of andere reden terug problemen krijgt moet hij die hele procedure terug ondergaan om die 66 % te verkrijgen .

Markous

#5 , 08 apr 2013 15:26

Als ik van mijnheer was zou ik zodra je terug werkloos zou worden een aanvraag indienen om toch minimum die 33 % te verkrijgen .

Maar dat van die 66 % komt me bekend voor , ken een gast die ook op invaliditeit is 66 % .
Zou ook graag toch willen proberen terug te gaan werken .
Maar de onzekerheid dat hij misschien terug hervalt en zijn 66 % verliest weerhoud hem ervan om toch maar te gaan proberen werken , en dus blijft hij vastzitten in die invaliditeit .

rcboy
Topic Starter

#6 , 26 nov 2013 21:43

dit sleept nog altijd aan jammer genoeg.
U voorstel om direct 33% aan te vragen kan niet meer.
Als ik terug aan het werk ga en ik val op werkloosheid dan krijg ik het minimumbestaan (ong 250€)
Ik moet een volledig jaar gewerkt hebben en dan pas kan ik terug een 33% aanvragen?

mvg ,

Terug naar “Werkloosheid”