Betalen voor niet geleverde dienst?

Pascal_A
Topic Starter
Berichten: 17

Betalen voor niet geleverde dienst?

#1 , 25 mar 2013 20:44

Hallo,

Ik had de volgende vraag:

Een paar weken bracht mijn moeder een jurk naar de reiniging.
Omdat de jurk uit daim vervaardigd was moest deze doorgestuurd worden naar een gespecialiseerde zaak.
Bij het afhalen van de jurk bleek de enige vlek die moest verwijderd worden nog steeds aanwezig. Er werd wel 80 euro gevraagd.

Hiervoor zijn we niet bereid de hoge som te betalen en daarom hebben we de jurk terug naar de gespecialiseerde zaak laten sturen.

Ben ik verplicht de hoge som te betalen indien de vlek nog steeds aanwezig zou zijn? Ik hoop dat iemand hierover raad kan geven

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22861
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 mar 2013 15:00

Wat zeggen de algemene voorwaarden van de droogkuis? Doorgaans hangt in dat soort winkels altijd wel een soort reglement waarop staat wat er gebeurd bij schade, niet wegkrijgen van vlek. Mogelijks staat het ook om uw ontvangstbewijs van het kledingsstuk.

Pascal_A
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 26 mar 2013 19:36

De algemene voorwaarden heb ik niet.
Ook op het tiket stond het niet op en op hun site ook niet.

In dit geval werd het kledingstuk wel verdergestuurd naar een gespecialiseerde firma.

Reclame

Pascal_A
Topic Starter
Berichten: 17

#4 , 06 apr 2013 10:03

Ik ben eens langsgeweest bij de reinigingszaak.
Ik vroeg naar de algemene verkoopsvoorwaarden.
De reactie die ik kreeg was: "Dat weet ik niet".
Ik vroeg of ik ze ergens online kon terugvinden op een site of zo.
Opnieuw dezelfde reactie: "Dat weet ik niet".

Ik zei dat een zaak toch algemene voorwaarden moet hebben.
De verkoopster zei: "O, dat hangt hier" en wees naar een blad aan de muur met de algemene verkoopsvoorwaarden.

Het blad was een A4 en hing ongeveer 180 cm boven de grond, langs de zijkant van de toonbank.
Je kon er dus niet recht voor gaan staan om het te lezen. De tekst was in blauw op een witte achtergrond en uiteraard zeer kleine lettertjes.

Terug naar “Andere”