In beslagname van derden door gerechtsdeurwaarder

moonlight13
Topic Starter

Re: In beslagname van derden door gerechtsdeurwaarder

#16 , 16 mar 2013 14:15

Alles duidelijk. Super bedankt!

Alles komt in orde ;-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moonlight13
Topic Starter

#17 , 04 apr 2013 19:02

En net toen ik dacht dat het allemaal in orde ging komen kreeg ik deze brief van de advocaat van de beslagene... (ik zal met letters refereren om de privacy van iedereen te respecteren.)

" Geachte Heer M,

Wij zijn de raadslieden van de heer X.

We hebben uw brief van 14 maart jl. in goede orde ontvangen, waarvoor onze dank.

Gelet op de gelegde beslagen verzet de heer X zich niet tegen het feit dat de huurgelden worden doorgestort aan Gerechtsdeurwaarder Y.

Hetzelfde geldt evenwel niet voor de maandelijkse huurkosten (EUR 150): deze komen niet toe aan de heer X doch dienen voor het onderhoud van het gebouw en de
voldoening van kosten voor o.m. elektriciteit en verwarming. Deze kosten vallen bijgevolg niet onder het beslag en moeten rechtsreeks worden betaald aan het syndicus
van het gebouw, en niet aan Gerechtsdeurwaarder Y.

Onze dank bij voorbaat hiermee rekening te willen houden.

Kopij van dit schrijven wordt overgemaakt aan Gerechtsdeurwaarder Y.

Met oprechte hoogachting,

Z. "

En zo zit ik dus terug op het startpunt en weet ik weeral niet meer wat ik moet doen...
De Gerechtdeurwaarder heeft gezegd dat als ik de kosten niet aan hem betaald dat ik dan dubbel ga betalen (dit was wel voor dat ik deze brief kreeg) en nu heb ik de bevestiging dat als ik de kosten aan hem betaald dan dreig ik zonder stroom en verwarming te vallen. Wat nu?

Ik ben vandaag naar het gerechtgebouw gegaan voor juridisch advies en zelfs daar wisten niet zij wat de beste oplossing was. Wel, leuk is dit allemaal.

Ik durf niets meer te ondernemen, ik ben doodsbang om iets te doen.

Help me aub...

M.

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 04 apr 2013 19:57

Elektriciteit en gas worden dus rechtstreeks aan Electrabel betaal. Hier hoef je dan niet te vrezen voor afsluiting.
Hoe wordt de waterlevering geregeld? Is dat met tussenmeters en 1 hoofdmeter van de watermaatschappij?
Waar staat die tusenmeter? In uw appartement of in een gemeenschappelijke ruimte?
indien in uw appartement, zoals bijna overal, hoef je helemaal NIETS te vrezen, want dan kunnen ze niet aan de afsluitkraan. Als ze u toch droog willen zetten, zullen ze waarschijnlijk het hele gebouw moeten droog zetten.

Reclame

moonlight13
Topic Starter

#19 , 04 apr 2013 20:33

Mava105,

Hartelijk dank voor je hulp.
Elektriciteit en gas betaal ik idd rechtstreeks aan Electrabel. Mijn vrees is idd dat het water afgesloten wordt omdat die bij mijn weten niet in het appartement zelf ligt maar waarschijnlijk ergens in de kelder. Over de tussenmeters voor het water heb ik geen idee hoe dat in elkaar zit.

Maar hoe kom het toch dat de Gerechtdeurwaarder mij niet toelaat om de kosten rechtstreeks aan het syndicus te laten betalen?

Ik zou heel graag willen zeggen dat ik niets vrees maar dit is helaas niet de waarheid. Ik weet echt niet aan wie ik de kosten nu ga betalen.

Ik ben zeer bang,

M.

moonlight13
Topic Starter

#20 , 05 apr 2013 11:31

Het laatste wat ik wil is een advocaat inhuren maar ik zie geen andere mogelijkheden indien niemand anders mij kan helpen.

Ik blijf uw antwoorden ten zeerste waarderen.

M.

freelance

#21 , 05 apr 2013 13:06

Of tenminste, al de huurders van zijn appartementen (ikzelf en twee andere huurders) moeten vanaf nu hun huurbedrag op de rekening van de deurwaarder storten.
Vraagje :
Wat staat er precies in de brief van gerechtsdeurwaarder ?
" huurbedrag " .....
Staat er ook iets in van "kosten " ?
Als er alleen sprake is van het huurbedrag , dan zijn kosten daar niet in begrepen , en is het probleem opgelost .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

moonlight13
Topic Starter

#22 , 05 apr 2013 13:08

er staat niets van Huurbedrag ofzo freelance, er staat geschreven in beslagname van ALLE SOMMEN van derden. wat dat betekend weet ik dus niet. Jij wel? Of iemand anders? :(

freelance

#23 , 05 apr 2013 13:41

Dan moet u verder overleggen met de gerechtsdeurwaarder en de advocaat van verhuurder . ( daar hebt u zelf geen advocaat voor nodig ) .
De deurwaarder zal de "standaard " procedure gevolgd hebben ( zonder op de details en gevolgen de letten ) .
Daartegenover staat dan de brief van de advocaat , die zegt dat u de kosten NIET aan de deurwaarder dient te betalen .
En ook dat hetzelfde schrijven aan de deurwaarder gericht wordt ( dus die moet er onderhand van op de hoogte zijn ) .
U kunt best nog eens met de deurwaarder bellen , en vragen om dit te bevestigen ( gezien u schrik hebt van de eventuele gevolgen , en wat meer duidelijkheid méér dan gewenst zou zijn van zijn kant ).
De brief van de advocaat geeft u toch al enige zekerheid . ( kosten moeten betaald aan syndicus , en niet aan verhuurder ) .
Met een bevestiging van de deurwaarder bent u dan 100 % zeker .

moonlight13
Topic Starter

#24 , 05 apr 2013 15:01

Freelance,

dit is precies wat ik ook dacht en ik ga aanstaande dinsdag rechtstreeks met de gerechtsdeurwaarder spreken op zijn kantoor (ben geen fan van bellen voor deze soort zaken).
Indien de gerechtsdeurwaarder mij dit bevestigt dat is het verhaal afgelopen. Maar stel dat hij niet van mening wil veranderen en dat hij bij zijn standpunt blijft. Wat dan?
Dat is nu mijn vrees, dat hij overtuigt is dat hij gelijk heeft en dat hij zal blijven zeggen dat ik de kosten aan hem moet betalen of dat ik het dubbel moet betalen als ik het aan de syndicus betaal.

Wat doe ik dan in dat geval?

Alvast bedankt!

M.

freelance

#25 , 05 apr 2013 22:35

Dan vinden we wel weer een andere oplossing .
Brief advocaat meenemen naar gerechtsdeurwaarder.
Komt wel goed .

Franciscus

#26 , 05 apr 2013 22:45

copie van de brief afgeven tegen ontvangstbewijs.
Originele NOOIT afgeven enkel laten zien. :D

freelance

#27 , 05 apr 2013 23:12

copie van de brief afgeven tegen ontvangstbewijs.
Originele NOOIT afgeven enkel laten zien. :D
Kopij van dit schrijven wordt overgemaakt aan Gerechtsdeurwaarder Y.
Uiteraard geeft de TS deze brief niet af .
Gerechtsdeurwaarder is reeds op de hoogte gesteld door advocaat verhuurder .

moonlight13
Topic Starter

#28 , 06 apr 2013 03:36

Ok dinsdag breng ik de brief naar de gerechtsdeurwaarder (maar ik geef die niet af).

Ik hou u op de hoogte.

Hartelijk dank!

M.

moonlight13
Topic Starter

#29 , 09 apr 2013 10:13

Ik ben daarnet naar de Gerechtdeurwaarder geweest om hem de brief te tonen.

Hij blijft erbij dat de kosten WEL deel uitmaken van het beslag. Hij zegt dat ik mag doen wat ik wil maar dat ik dubbel ga betalen als ik het niet aan hem betaald.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik ben een eerlijke huur-betaler verwikkeld in een hopeloze situatie.

Wie weet wat ik nu nog kan doen?

M.

scorpioen

#30 , 09 apr 2013 11:49

Schrijf één en dezelfde brief aan de advocaat van de huurder en de gerechtsdeurwaarder.

U vermeldt hierin dat zij beiden aanspraak maken op het bedrag van de kosten, dat u niet het risico kan lopen van twee keer te betalen en dat u het bedrag van deze kosten ter beschikking houdt van degene van wie de beslagrechter zal beslissen dat hij er recht op heeft. U vraagt hen hun geschil voor te leggen aan de beslagrechter.

Het is niet aan u om te oordelen wie van beiden gelijk heeft (ik denk de deurwaarder ....).

Terug naar “Huren”