procedure vredegerecht

carpe
Topic Starter

procedure vredegerecht

#1 , 13 nov 2007 20:29

Morgen moet ik (eiser) voor de vrederechter verschijnen i.v.m. een procedure die ik opgestart heb om een verhoging van alimentatie voor de kids te krijgen en eindelijk een regeling voor de buitengewone kosten op papier te krijgen.
Ik zal mezelf verdedigen en heb geen advocaat, de tegenpartij heeft echter wel een advocaat onder de arm genomen.
Nu heeft de advocaat van tegenpartij, uitstel van één maand gevraagd om zijn conclusies uiteen te kunnen zetten. Ik heb mijn standpunt reeds uiteen gezet in mijn brief aan de vrederechter waarmee ik de procedure opgestart heb.
Dus morgen zal de vrederechter de zaak waarschijnlijk gewoon uitstellen naar verdere datum.
Nu vraag ik me eigenlijk wat er na morgen nog allemaal zal gebeuren?
Moet ik dan daarna nog eens een brief richten naar het vredegerecht en de advocaat van tegenpartij?
Of zou de vrederechter gewoon een latere datum bepalen waarbij we dan elk ons zegje kunnen doen?
Is er iemand die mij wat meer info kan geven a.u.b?
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 13 nov 2007 20:50

Alles wat je stuurt naar de vrederechter moet je ook sturen naar de andere ouder of zijn advocaat.

De vrederechter zal uitleggen wat en hoe het zal verdergaan.

Als je je stukken voldoende lang aan de andere partij hebt bezorgd kan je dit melden bij de vrederechter en stelling nemen dat ze reeds tijd hebben gehad voor conclusies te maken.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”