factuur van eandis

kilgore
Topic Starter

factuur van eandis

#1 , 04 apr 2013 18:18

hallo
ik zit met het volgende .
ik heb verleden jaar een brief van een incasso bureau gekregen TCM
ik heb ze toen een boel papieren aangetekend opgestuurd.

ik zou dus nog een factuur moeten betalen het zou gaan over een periode van 18/10/2007 tot 13/02/2008.
nu zijn we 2013 , de eerste aanmaning is van 31/03/2012 die hadden ze naar mijn vorig adres gestuurd die heb ik dus ook nooit gekregen.
is dit niet ruim laat om nog met een factuur te komen ??
ik weet niet meer of ik dit heb betaald of niet.
moet ik dit betalen of niet? want zo kan iedereen plots afkomen van hey je moet nog iets betalen van 5 jaar geleden.

het is trouwens een factuur van gas en elektriciteit.

mvg bert

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kilgore
Topic Starter

#2 , 04 apr 2013 19:10

na wat zoekwerk hier op het forum vind ik Art. 2272. BW
is dit van toepassing op mij ?
ik lees dat de verjaring 5 jaar is ,het factuur gaat over een periode van meer dan 5 jaar geleden 18/10/2008 13/02/2008 -> factuur 31/03/2012 = 5 jaar en 46 dagen

mvg bert

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 apr 2013 20:01

Welke firma heeft die faktuur gezonden? Van EANDIS kan niet, want die verkopen geen stroom en gas. Ze zijn alleen maar vervoerder. Hun kosten staan op de faktuur van de leverancier (Electrabel, of ENI, of Nuon, of Lampirus of, of of...)

Reclame

Turaki

#4 , 04 apr 2013 20:13

Welke firma heeft die faktuur gezonden? Van EANDIS kan niet, want die verkopen geen stroom en gas.
Kleine correctie, Eandis kan wel leverancier zijn. Het gaat dan wel enkel om de zogenaamde gedropte (kunnen geen leverancier vinden na wanbetaling) of beschermde (speciale categorie sociaal zwakkere) klanten, dus niet de gewone consument.

kilgore
Topic Starter

#5 , 05 apr 2013 04:59

het is een factuur van iveka

Turaki

#6 , 05 apr 2013 08:19

het is een factuur van iveka
Die samen met nog andere Eandis vormt. Dus wel degelijk een factuur van Eandis.

kilgore
Topic Starter

#7 , 05 apr 2013 18:02

Geachte mevrouw,
Geachte heer,
In bijlage zenden wij u een slotfactuur voor de periode van 18.10.2007 tot 13.02.2008 waarin energie werd
afgenomen van het distributienet zonder geldige leveringsovereenkomst. Voor deze periode heeft uw
distributienetbeheerder IVEKA ingestaan voor de energietoevoer.
U bent aangeduid als de verantwoordelijke voor dit verbruik. Gelieve deze factuur te betalen binnen de
veertien kalenderdagen.
Als u meent uw verantwoordelijkheid te kunnen weerleggen, dan verzoeken wij u ons binnen de veertien
kalenderdagen daarvan het bewijs te leveren. Dit kan door ons een geregistreerde huurovereenkomst of
een verkoopsakte te bezorgen, waaruit onmiskenbaar de verantwoordelijkheid van een andere partij blijkt
voor de afname van energie zonder geldige leveringsovereenkomst tijdens de vermelde periode.
Voor al uw vragen kunt u terecht op het telefoonnummer 078 35 35 34. U kunt ook faxen naar het nummer
09 263 32 49 of een email
sturen naar: moza@eandis.be.
Met beleefde groeten,
Namens uw distributienetbeheerder

dit is de brief die ik heb gekregen allé via incasso kantoor.
de energie die ik zou hebben afgenomen is eigenlijk leegstand , of hoe dat ze het ook noemen.
die periode stond mijn huis leeg het stond te koop na een echtscheiding.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 apr 2013 19:06

Dan moet dat betaald worden uit de gelden van de echtscheiding.

Terug naar “Andere”