Kan iemand voor mij de volgende knoop ontwarren?
De jaarafrekening van gas/electriciteit zou toch normaliter 12 maanden moeten omvatten, toch?
Er zouden dus ook 12 voorschotbetalingen moeten in rekening gebracht worden zou je denken?
Er worden echter maar 11 voorschotten in rekening gebracht: van maart 2012 tot februari 2013
Verbruiksperiode van de jaarafrekening 2012-2013 is van 10 maart 2012 tot 27 februari 2013 dat zijn 11 maanden, geen volledig jaar dus terwijl er wel degelijk 12 voorschotten werden betaald.
De maatschappij beweert dat het voorschot van de maand maart 2013 in de jaarafrekening verrekend is terwijl die eigenlijk pas in april 2013 zou betaald worden als voorschot??
Dit is HUN eigen bewering dat telkens het voorschot voor de vorige maand betaald wordt.
Zij beweren dus dat de volgende voorschotfactuur die ik ga ontvangen voor april zou zijn en ik voor de maand maart geen voorschotfactuur ontvang...."Wij willen er u graag attent op maken dat uw jaarafrekening werd opgemaakt in de maand maart en u bijgevolg voor deze maand geen voorschotfactuur ontvangt. De eerstvolgende voorschotfactuur die u zal ontvangen is de voorschotfactuur voor april 2013 ten bedrage van ***euro."
ik heb wel een voorschotfactuur ontvangen EN betaald IN maart 2013 maar die was voor februari 2013 en VOOR maart krijg ik wel degelijk een voorschotfactuur te betalen IN april 2013!
Ze tellen elk voorschot voor de vorige maand dus ik betaal de maand maart TWEE keer want volgens hun is dat voorschot al verrekend in de jaarafrekening EN het voorschot op de factuur die ik in april ga krijgen is ook voor de maand maart?
Ik vergeleek de jaarafrekening van vorig jaar 2011-2012 en in het gedetailleerde overzicht van reeds betaalde voorschotten werd de maand maart wel inbegrepen en liep de verbruiksperiode van 5 maart 2011 tot 9 MAART 2012 en werd er dus wel de correcte 12 maanden/voorschotten verrekend.
Voor 2011-2012 geeft dat gedetailleerd:
25 april 2011 voorschot betaald voor maart 2011
Elke maand van dat jaar wordt het voorschot gerekend voor de vorige maand tot
21 maart 2012 = een totaal van 12 maanden, van maart tot maart waarvoor dus ook 12 voorschotten werden verrekend, deze afrekening was correct.
Voor 2012-2013 geeft dat gedetailleerd:
25 april 2012 voorschot betaald voor maart 2012
Elke maand van dat jaar wordt het voorschot verrekend voor de vorige maand tot
27 FEBRUARI 2013 = een totaal van 11 maanden, van maart tot januari (want het voorschot van februari 2013 is voor de maand januari 2013)
TENZIJ er gerekend wordt vanaf maart 2012 ipv april 2012(omdat het voorschot april voor de maand maart is!) tot februari 2013, dan kom je wel aan 12 maanden met februari erbij maar zij rekenen dan wel maar tot januari 2013 vermits het voorschot van februari 2013 voor januari is; dus 11 voorschotbedragen ipv 12
Daarbovenop tellen ze het voorschot voor de maand maart bij de verrekening van de jaarafrekening EN tellen de maand maart nog eens als voorschot dat je betaalt in april 2013.
Kan er nog iemand volgen?
Klopt het hoe ik het zie? Ik betaal elke maand een voorschotfactuur, ook de maand waarin ik de jaarafrekening ontvang, ik betaal dus wel degelijk TWAALF voorschotfacturen per jaar.
Zij tellen dus willekeurig de ene keer de maand WAARIN het voorschot wordt betaald en de andere keer de maand WAARVOOR het voorschot wordt betaald, dit is oplichting.