Hey ,
Ik heb voor een aanbouw van een veranda een prijsofferte aangevraagd aan een aannemer , de veranda moest in de plaats komen van een allu terresoverkapping .
De prijsofferte heb ik ook voor akkoord ondertekend .
Na enige opzoekingen heb ik gevonden dat voor een terras een meldingplicht geld als het terras niet meer dan 40 m² groot is .
Dus voor geen problemen te hebben besloten dat ik toch maar een melding van het terras zou doen en ben ik met de tekening van het terras onder de arm vertrokken .
Op het gemeente huis is er gezien dat met alles dat ik al heb geen meldingsplicht is maar ik een bouwvergunning nodig heb , maar daarmee is de kous niet af , de chef van de gemeente verzekerde mij dat de bouwvergunning zeker zou geweigerd worden omdat , 1- ik al teveel bij gebouwen heb ( garage 6.5 x3.1 m + tuinhuisje 3 x3 m en het terras dat 6 x 3.8 zou moeten worden ) ik hoger moet bouwen dan op mijn plannen , dat de voledige lengte van mijn huis met aanbouw te lang is dan toegestaan en dat ik een architect nodig heb als ik wil bouwen hoe ik het wil ......
Dus , daar ik dat alles niet kan en wil doen heb ik de aannemer bij mij laten komen en hem gezegd dat ik afzie van de bouw , hij spreekt mij nu van een schadevergoeding van 7 % voor contrakt breuk kan dat zo maar ? moet ik heb aangetekend laten weten dat ik van zijn diensten afzie of is mondeling genoeg ?
dank