nog steeds geen uitkering RVA

Tamara_GR
Topic Starter

nog steeds geen uitkering RVA

#1 , 25 mar 2013 12:41

Hallo, ik heb sinds november 2009 deeltijds gewerkt en deeltijds school gevolgd tot juni 2011. Ik mocht normaal vanaf 1/07/2011 vast indienst treden op het werk waar ik werkte (zorgbedrijf antwerpen) maar ik was zwanger, dus hebben ze mijn contract niet verlengd. Ik ben naar de HVW geweest met mijn C4 en die zeiden dat ik moest wachten op een antwoord van de RVA. Uiteindelijk moest ik in wachttijd tenzij ik ging werken dan konden die dagen er nog bij geteld worden voor een positief antwoord, wat niet ging omdat ik zwanger was. dus zat ik in wachttijd. Van 07/07/2011 tot en met 01/01/2013 ik ging normaal gezien terugtrekken vanaf april maar die aanvraag is ook geweigerd, nu hebben ze de aanvraag terug ingediend in December 2012 het was ok. Tot ik niets meer hoorde dan ben ik terug naar de ABVV geweest en die zei dan ja sorry je gaat pas vanaf 01/01/2013 terug trekken. Nu is het bijna 01/04/2013 en ik heb nog steeds geen enkele cent ontvangen?? hoe lang mag zoiets duren vooralleer ze iets storten?. Ik weet ik heb heel lang moeten wachten en ik ging van toen terug trekken wat niet het geval was en nu geven ze mij pas vanaf januari waarop ik gewoon akkoord ga en niets zeg. ( Ze weten het toch altijd beter) Ik vindt dat ik nu wel recht heb op uitkeringen maar telkens ik bij de ABVV langs ga zeggen ze sorry wij moetten eerst een goedkeuring krijgen van RVA voor we doorgaan met stortingen.

Met vriendelijke groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 25 mar 2013 22:11

als je pas in juli 2011 met school bent gestopt, kon je onmogelijk uitkeringen krijgen vanaf midden 2011. Door je zwangerschap is je wachttijd wss ook verlengd.

Hoe het nu concreet met je dossier zit, kunnen wij niet weten. Wat geven ze concreet als antwoord dat ze je nog niet kunnen uitbetalen?

Tamara_GR
Topic Starter

#3 , 26 mar 2013 12:42

Ik heb eind februari voor het eerst mijn blauwe uitkeringskaart binnengedaan, toen ik tegen 11/03/2013 nog steeds niks had ontvangen ben ik weer langsgegaan. Ze hadden het nog niet verstuurd naar de RVA toen ik de maandag daarop 18/03/2013 belde met de vraag of ze iets gehoord hadden van de RVA zeiden ze mij dat ze mijn brieven in de loop van de week gingen versturen. Gisteren 25/03/2013 heb ik nog eens gebeld om te vragen of de RVA al iets had terug geantwoord zeiden ze ja ze hebben eind vorige week een brief gestuurd dat er een paar documenten te weinig bij waren gevoegd, die hebben we nu in orde gemaakt en deze week zal dat bij de RVA terecht komen. Ik weet niet hoe ze zo'n dingen versturen maar ik vindt dat het verschrikkelijk lang begint te duren.

MVG

Reclame

JPV

#4 , 26 mar 2013 13:57

als je pas eind februari een uitkeringsaanvraag gedaan hebt, is het logisch dat dit nu nog niet in orde is, zeker als er documenten ontbreken. wss was er een C4 tekort, of weet je iets van andere documenten?

Tamara_GR
Topic Starter

#5 , 26 mar 2013 15:16

Mijn aanvraag dateert van begin december 2012. Ik zou moeten terugtrekken vanaf 1/1/2013 die gegevens hebben ze al de eerste dopkaart heb ik pas eind februari binnen gedaan die van januari hadden ze al en volgende week mag ik die van maart binnen doen. Dan zou ik van januari moeten krijgen februari en maart.

Tamara_GR
Topic Starter

#6 , 10 apr 2013 17:09

Ik heb 25maart gebeld naar de ABVV en die zeiden mij dat het bijna in orde was en ze antwoord zouden krijgen van de RVA. Nu heb ik 8april nog eens gebeld en ze ontbreken nog maar eens een historiek van de VDAB die documenten had ik in januari allemaal al binnen gedaan? Ik zit nog steeds zonder inkomen. Ik snap niet dat een aanvraag zolang kan duren???

Mvg

lachertje

#7 , 14 apr 2013 17:35

u misschien in verbinding stellen met de RVA zelf ? en vraag daar waar het knelpunt zit.
en misschien nog een tip als u een vraag stelt, BV waarom kan ik nog niet worden uitbetaald
doe dit via ROULING, dan antwoorden ze altijd na een week
kan via mail gedaan worden ofwel schriftelijk.

Terug naar “Werkloosheid”