lenen na zwarte

Bibieke
Topic Starter

lenen na zwarte

#1 , 21 mar 2013 11:49

Beste

Door omstandigheden ben ik op de zwarte lijst beland door het niet op tijd terug te betalen van mijn auto lening aan de bank. Ondertussen heb ik na lang zwoegen dat allemaal terugbetaald en ben ik in juli van die zwarte lijst af.

Doch, ik heb nog veel andere schulden. Nu zou ik daar graag een lening voor aangaan, het is geen lening om een andere lening terug te betalen. Het zijn allerlei andere zware kosten zoals ziekenhuisrekeningen, boetes, verkeersbelasting enz...

Is het dus mogelijk om in juli al direct een lening te kunnen aangaan, dan ben ik een jaar van de zwarte lijst. Ik wil er gewoon vanaf, in één keer alles betalen en op mijn gemak de lening terug betalen en nadien een nieuwe start te nemen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2013 12:59

De banken kunnen nu al zien dat alles betaald is, maar na een jaar bent totaal ervan verwijderd, het is niet omdat je op van de zwarte lijst bent dat de banken niet weten dat je ooit er op gestaan heeft. Maar je maakt natuurlijk kans op een lening indien je werk geeft en je kan aantonen dat je de lening kan afbetalen.
Eens je oor te luisteren leggen bij je bank nu !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper

#3 , 21 mar 2013 18:34

Terugbetaling schulden is een financieringsvorm die niet onmiddellijk in de bovenste schuif ligt bij banken. Indien je net van de zwarte lijst komt en nog geen buffer hebt opgebouwd wordt het niet makkelijker. De rentevoeten voor dergelijke leningen zijn daarenboven dikwijls duurder dan de verwijlintrest die ziekenhuizen aanrekenen. Het kan zinvoller zijn een afbetalingsregeling af te spreken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”