#10 , 07 nov 2007 12:08
Wel
De voorzitter begon al dat hij niet wist of hij bevoegd was om dit dossier naar hem toe te trekken. Omdat bij Eerste aanleg ze de kinderen wilden horen en tot die tijd moest mijn vriend 1225 euro per maand naar haar schuiven (alimentatie kids en partner, en helft hypotheek)
Wij zijn direct in beroep gegaan, omwille van het niet toestaan dat kinderen gehoord te laten worden (dit wilden zij niet)
EN om de hoge alimentatie voor haar tegen te gaan..
Daarna zei voorzitter dat de TP hun besluiten niet kloppen, eerst weigeren van bi-locatie, dan in 2de besluiten, staan ze het toe voor de zoon maar niet voor de dochter, spijtig zegt TP, dan moeten ze de kindern maar scheiden..
Dan een hele discussie over bi-locatie.. TP moest toegeven dat mijn vriend een goede vader is, en dat zoon wel wil. Dat mijn vriend in de buurt moet komen wonen (had hij ook vermeld, bij verkrijgen van bi-locatie gaat hij in de buurt wonen)
Voor dochter was het dus neen, waarom niet. TP, omdat het kind het niet wil en dan hoeft het niet van mij..
Voorzitter: is de papa een slechte vader
TP: neen
Voorzitter: maar Mvr, u kun een kind van 12 toch niet zo'n beslissingen laten nemen..
Tp: Het kind voelt zich niet goed bij die, wijst naar mij, vreemde vrouw en haar kinderen
Wij: het kind is heel graag bij ons, en kan goed overweg met de kinderen. Enkele voorbeelden aangehaald. Alsook dat mijn vriend zei, mijn dochter is een twijfelaar, dit is zo bij alles, weer VB aangehaald..
Toen ging ze maar over tot alimentatie voor haar..
Voor de kinderen heeft mijn vriend altijd betaald, dus geen opmerking..
Wij: Mvr is 40 en 2 pubers en kan niet gaan werken???
Er zaten 2 vrouwelijke rechters bij. Dus dat kwam niet zo goed aan voor de TP..
Dan dat in Eerste aanleg geen rekening werd gehouden met die paar uren dienstencheques in de week. Dus hun berekening klopte niet.
Moest TP toegeven dat ze meer verdiende, zo'n 300 euro meer..
Dan was er nog de vertrekpremie, die ze eerst maandelijks zou ontvangen tot eind 2010. Tp heeft die volledig laten uitbetalen omdat ze 'zogezegd' niet toekwam. Ex had 2200 per maand, onkosten 225 hypotheek en 126 auto.. Dus 1800 is niet genoeg voor haar om gewoon van te leven..
Zegt hun Advocaat, wij hebben geen stukken mogen ontvangen van mijn client dus wij weten er niets van..
Mijn vriend staat op, zegt tegen de voorzitter, hier 'tax on web' staat duidelijk haar premie..
TP: ja, ik heb die papieren thuis liggen, ik heb 7000 laten uitbetalen en ze zijn op..
Voorzitter: Mvr, 40 maanden x het bedrag, dat is toch wel meer dan 7000 euro..
Toen was het stil..
Toen begon TP over EOT die niet doorging. Zegt rechter, dat doet er niet toe, geen akkoord is geen akkoord..
Daar nog wat over gepraat, kwamen ze toch tot de conclussie dat mijn vriend niet meer getekend heeft en bi-locatie vraagt omdat de zoon dit wenst..
Toen nog een belediging van Tp aan ons adres dat mijn vriend kost en inwoon betaald bij mij (ik met mijn drie kinderen) dat hij meer aan mijn kinderen geeft dan aan zijn eigen kinderen.. Dat was heel grof..
Toen vroegen ze wat de OM ervan vond..
Zegt die heel leuk, ik volg Tongeren, de kinderen moeten gehoord worden.. Ik begrijp het vonnis wel.. Kinderen zijn 12 en 15, die mogen hun zegje ook doen (wij al een hele tijd gezegd dat de loyaliteit van de kinderen niet in gedrang moeten komen, met voorbeelden)
De rechters keken maar een beetje raar..
Wij ook natuurlijk..
Zegt de voorzitter, uitspraak 5 Dec..
Eigenlijk liep alles helemaal in ons voordeel, de rechters hebben veel ja geknikt al mijn vriend iets zei, en heel veel opgeschreven.
Tp was slecht, en dossier zat vol onwaarheden..
Dus, nu weten we het niet..
justice will be done