Dus even op een rijtje:
1. Topic starter kan niet meer samenleven met zijn partner wegens deze laatste haar gedrag.
2. Partner vind van zichzelf dat ze geen hulp nodig heeft.
3. Er is een dochtertje dat door de topic starter erkend is.
Als ik dan aanneem dat:
1. De topic starter niet meer met zijn parter wil samenleven.
2. De topic starter liefst zelf voor zijn dochtertje zou zorgen.
Dan lijkt mij de logische conclusie:
1. Uit elkaar gaan.
2. Hoederecht proberen verkrijgen voor de dochter.
Grootste probleem lijkt me hier dat laatste: de topic starter zal moeten aantonen dat zijn dochter beter af is bij hem dan bij zijn partner. Hiervoor zal hij "bewijsmateriaal" moeten kunnen verzamelen. Als zijn vriending al bij een gerechtelijk psycholoog langsgeweest is, in aanraking gekomen met de politie, enz... zou dit toch geen probleem mogen zijn?
Best Tom
1. Dat klopt. Haar gedrag of persoonlijkheid verandert om de haverklap. Ze weet en kan alles beter. Naar iedereen toe. Ze doet nooit iets fout. Enzovoort, om de details nog te besparen.
2. Helemaal juist.
3. Ook juist.
1. Lijkt me ook, maar kan het (nog) niet voor ze erkend wordt uit schrik. Ik weet dat mijn dochter geen normale, menselijke, realistische manier van opvoeding kan krijgen door haar moeder. Toch niet zoals ze nu is. Ze leeft in een sprookjeswereld.
2. Dat zou prachtig zijn. Maar dat krijg ik nooit voor mekaar. Men spreekt constant over bewijzen. Als ze haar nu verplicht eens een test laten afnemen, staan we al onmiddellijk een stap verder.
Ja dat probeer ik aan te tonen. Maar weeral dat bewijsverhaal. Wat is een bewijs? Audio fragmenten nemen ze al niet als bewijs. Ik loop al een jaar de deuren plat van alle instanties.
Dat zal ook geen bewijs zijn.
Dochtertje komt niks te kort op het moment zeggen ze dan. Maar ze moeten verder en vooruit kijken.
Ze is nog niet bij een gerechtelijk psycholoog geweest. Ik wel. Deze raadde mij aan om een psychische test te doen. Zodat de andere ouder, zij dus, kon verplicht worden om deze ook af te leggen. Dan zou ze wel door de mand vallen.
Deze test was vandaag en morgen voor mij. Ik heb hem gisteren geannuleerd.
Omdat niemand mij kan zeggen of ze haar kunnen verplichten.