simulator lening

Precarious
Topic Starter

simulator lening

#1 , 11 mar 2013 00:07

Wie heeft hier ervaring met simulatoren voor leningen?

Ik heb er al verschillende gezien maar geen enkele die ook rekening houdt met de fiscale besparing en met de totale beleggingsopbrengst van het bedrag dat je per maand uitspaart wanneer je lening korter of langer loopt.

Tips/advies wordt geapprecieerd!

Tope

#2 , 11 mar 2013 00:41

Uit ervaring weet ik dat de berekeningen op deze site vrij correct zijn: http://www.hoeveelkostmijnhuis.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mar 2013 08:57

geen enkele die ook rekening houdt met de fiscale besparing
En dat is maar goed ook. In de meeste gevallen gaat men een lening aan met een looptijd tussen de 20 en 30 jaar. Uw fiscaal voordeel kan u echter alleen maar op korte termijn berekenen aangezien er nog steeds geen duidelijkheid is over hoe dit er in de toekomst (lees na 2014) uit zal zien. Worst case scenario is dat er geen fiscaal voordeel meer zal zijn en dat u dit dus de resterende 18 tot 28 jaar in uw budget gaat missen.
Persoonlijk vind ik dat financieel adviseurs dit ook eens wat meer mogen benadrukken.

Reclame

Precarious
Topic Starter

#4 , 11 mar 2013 09:50

geen enkele die ook rekening houdt met de fiscale besparing
En dat is maar goed ook. In de meeste gevallen gaat men een lening aan met een looptijd tussen de 20 en 30 jaar. Uw fiscaal voordeel kan u echter alleen maar op korte termijn berekenen aangezien er nog steeds geen duidelijkheid is over hoe dit er in de toekomst (lees na 2014) uit zal zien. Worst case scenario is dat er geen fiscaal voordeel meer zal zijn en dat u dit dus de resterende 18 tot 28 jaar in uw budget gaat missen.
Persoonlijk vind ik dat financieel adviseurs dit ook eens wat meer mogen benadrukken.
Goed om te horen dat er best niet te veel rekening wordt gehouden met de woonbonus bij de simulatie van een lening. Niet onbelangrijk. Dit maakt het er wel niet makkelijker op. Ik hoop dat de kans klein is dat de woonbonus wegvalt voor leningen afgesloten in 2013

Terug naar “Praat café”