Ik weet niet meer waar ik naar toe kan met mijn vraag.
Er is een berekening bij de notaris opgemaakt over de vereffening en verdeling van mijn woning dat in 2002 verkocht is. Het geld staat sinds die datum al geblokkeerd bij de notaris.
Voor mij komt het heel slecht uit want mijn ex-man vraagt mij een woonstvergoeding van maar liefst 38.460,67Euro. Ikzelf heb hierdoor een schuld gemaakt want ik moet betalen!!!
De Vrederechter en de Rechtbank van Eerste Aanleg hadden mij het huis toegewezen na onze feitelijke scheiding! Die heeft 4 jaar geduurd! Ik heb de echtscheiding aangevraagd na feiten . Ik woonde er met onze 5 kleine kinderen.
Tevens hebben beide rechtbanken mij ook veroordeeld om de hypothecaire lening af te betalen en 1/3 van de schulden en mijn ex-man alleen 2/3 van de schulden.
Hij moest ook onderhoudsgeld betalen voor de kinderen wat niet veel was en tevens ook voor mij maar die betaalde hij niet want zodra het kort geding er was moest dat volgens zijn advokaat niet meer. Hier weet ik ook niet veel van af.
Ik heb verscheidene advokaten gehad daar ik geen vertrouwen meer had in mijn advokaten . Ze lieten mij steeds in de steek en lieten niets meer horen als de advokaat van de tegenpartij met hem of haar gesproken had.
Mijn laatse advokate heeft vorig jaar een mail gestuurd naar de notaris en naar de advokaat van mijn ex-man om nu eindelijk de zaak van de vereffening te bespoedigen maar ze krijgt zelfs ook geen gehoor.
De notaris heeft ook het juiste bedrag dat ik betaald heb aan de hypotheek niet juist genoteerd want mijn ex-man heeft zogezegd ook een deel betaald maar dit is niet bewezen.
Tot slot van rekening ben ik mijn dossier kwijtgeraakt bij een of andere advokaat zodat ik niets meer van bewijzen kan terug vinden.
Dus nu kan ik na al die jaren nog bewijzen gaan zoeken bij banken maar die kunnen maar 10 jaar terug gaan dus deze weg kan ik ook niet bewandelen.
Ik zit muurvast in mijn zaak!!!
Nu weet ik nog steeds niet wat er gebeurd met die woonstvergoeding?
De notaris telt mij die helemaal aan maar ik lees hier dat ze mij maar de helft kunnen aanrekenen en in sommige gevallen moet je die zelfs niet betalen heeft mijn vorige advokaat mij meegedeeld!! Dus ik weet het niet alleen dat ikgeduppeerd ben.
Kan er mij iemand langs deze weg nuttige info bezorgen?
Dank bij voorbaat!