Recht op leefloon? Heb voorbije 3 maanden inkomsten gehad

boos
Topic Starter

Recht op leefloon? Heb voorbije 3 maanden inkomsten gehad

#1 , 08 mar 2013 11:12

Hallo,

Ik zit in een echtscheiding procedure en me kinderen zijn uithuis geplaatst, het kinderbijslag is dan ook naar het pleeggezin gegaan, ik heb de voorbije 3 maanden bedragen ontvangen op mijn rekening , heb bestellingen ontvangen en een paar schoenen verkocht de 3 voorbije maanden, en zeker wel per maand ongeveer 800,- op me rekening gestort gekregen, dit is in het zwart want heb geen ondernemingsnummer, nu het probleem is dat ik zonder inkomen zit nu, me man wilt de huur niet betalen, en hij is inmiddels ook vertrokken naar en andere woonst, kinderbijslag krijg ik ook niet meer, ben bezig met werk zoeken ook dit wil niet direct gaan lukken, heb ik recht op een leefloon, ondanks dat ik de voorbije 3 maanden inkomsten had? want ze vragen om 3 voorbije maanden rekeninguitreksels

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 mar 2013 13:56

dat zou je best vragen aan je OCMW... 't is net daarom dat ze rekeninguittreksels nodig hebben, ze zullen dan zien of het een gewoon beheer van je goederen gaat of indien je in het zwart werkt.

boos
Topic Starter

#3 , 08 mar 2013 18:05

dat zou je best vragen aan je OCMW... 't is net daarom dat ze rekeninguittreksels nodig hebben, ze zullen dan zien of het een gewoon beheer van je goederen gaat of indien je in het zwart werkt.
Ik heb dat allemaal zwart verdiend, alleen de omzet is dat ook winst was niet zo groot.
Maar er zit wel een kans in dat ik geen leefloon krijg, ik heb met ze gebeld en ze vroegen dan de uitreksels mee te nemen etc, ik heb helemaal geen inkomsten op dit moment

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mar 2013 19:52

Door zo te werken, werk je je alleen maar dieper in de put. :(

boos
Topic Starter

#5 , 08 mar 2013 20:40

Door zo te werken, werk je je alleen maar dieper in de put. :(
ik ben nu gestopt, heb geen inkomsten meer

Terug naar “Andere”