Mijn huurder financierde voor 50% een keuken in het appartement. We hebben hierover geen schriftelijke overeenkomst opgesteld. De fakturen staan niet op zijn naam. De huurder betaalde als tegengest gedurende 5.5 jaar slechts 25 euro huur. De huurder is enkele weken geleden vertrokken zonder verwittiging. Nu laat hij weten dat hij de keuken heeft verkocht. Natuurlijk ben ik het daar niet mee eens. Kan ik het slot veranderen zodat de keuken niet wordt afgebroken tijdens mijn afwezigheid.
Spijtig , maar met een dergelijke omschrijving van het probleem kunnen wij hier zo goed als niets aanvangen .
* " Mijn huurder " : U bent dus verhuurder .
Welk soort huurovereenkomst heeft u met de huurder . Hoeveel jaar al , wanneer exact begonnen .
Is de huurovereenkomst geregistreerd .
Welke bewijzen hebt u dat de keuken van u is . Facturen . Hoe is die keuken indertijd betaald .
* " We hebben hierover geen schriftelijke overeenkomst " : Als verhuurder kunt u toch overeenkomsten opmaken ?
Is er een plaatsbeschrijving gebeurt bij intrede huurder ? Zo ja , wat staat daarop ivm. keuken ?
* " De huurder is vertrokken zonder verwittiging " : en dat laat u zo maar gebeuren ? ( zéér brave mens bent u ) .
Géén opzeg gegeven . Is de huurder nog huur schuldig ? Hebt u de huurder aangetekend in gebreke gesteld ?
* " Kan ik het slot veranderen " : Neen , u kunt het slot niet veranderen , als u de huurder niet in gebreke gesteld hebt .
Het huurcontract BLIJFT bestaan , tenzij dit ontbonden wordt door de vrederechter .
Als u daarover wat duidelijke informatie kunt geven , zijn we in staat u verder te helpen .