'k Dacht een update te plaatsen...
De zaak is sinds eeuwig in beraad op het vredegerecht...
Ik bracht volgende stukken aan :
- Uitgebreid plaatsbeschrijf van 50 pagina's met foto's van alle gebreken, opgesteld op de eerste dag dat ik de woning betrok
- Alle aangetekende zendingen die onbeantwoord bleven
- Foto's en beschrijving van de "het stort" dat zich boven mijn keuken bevond en waar houtworm en boktor gretig huishield. (Drukke baan, als er een vrachtwagen voorbijreed dan daverde het huis, 's morgens was mijn keuken redelijk "bruin", van de houtworm die door het plafond viel/trilde)
- Communicatie met & van de firma RentoKil ivm de vlooienplaag die toesloeg 2 à 3 nadat ik de woning had betrokken, met daarin expliciete vermelding dat de vlooienhaarden reeds geruime tijd aanwezig moeten zijn geweest in de woning gezien het aantal haarden en de grootte ervan
- factuur van Rentokil
- facturen en rekeningen van verdelgingsproducten die ik had aangekocht om de vlooien te bestrijden
- Brieven van dokters met vaststellingen van de honderden vlooienbeten die ik over mijn hele lichaam had
- Conclusie van het onderzoek van Wonen Vlaanderen en hun advies aan het gemeentebestuur
- Besluit van het gemeentebestuur waarin ze de woning effectief onbewoonbaar verklaarden en ik de woning zo snel mogelijk diende te verlaten
- Ziekenbriefjes van maart, april en juni
- doktersverklaring waarin staat dat ik besmet ben met Borrelia, vanaf midden juli is dat zich beginnen manifesteren (
http://nl.wikipedia.org/wiki/Borrelia_burgdorferi) (ik ga moe slapen en ik sta doodmoe op, lichamelijk dan, om nog te zwijgen van de lintwormen die ik als cadeau meekreeg van die parasieten. Psychologisch, ik heb nog steeds nachtmerries van mijn verblijf in de Hel op de krijgsbaan 5 te Temse, en ben constant neerslachtig, mijn relatie is tevens op de klippen gelopen)
Ingeleid op 23 april 2012.
Op 11 juni, na tweemaal verdaagd te zijn, conclusies neergelegd eisende en verwerende partij. (advocaat van verwerende partij kwam gewoon niet opdagen)
Voor uitspraak op 16 juli.
Op 3 september krijg ik een brief dat er een document ontbreekt in het dossier, namelijk de brief van het Gemeentebestuur waarin zij de woning onbewoonbaar verklaren. (ik ben 100% zeker dat die brief mee in het dossier zat) Die brief dan alweer meteen op de griffie bezorgd.
Uitspraak verdaagd tot 24 september
Uitspraak verdaagd tot 22 oktober
Uitspraak verdaagd tot 19 november
Uitspraak verdaagd tot 3 december
Uitspraak verdaagd tot 17 december
en zo blijft dat maar duren... ongelooflijk...
Ik begin zelfs te gaan geloven dat ik die zaak nog ga verliezen
De eigenares van de woning heeft met elke vorige huurder op het vredegerecht gezeten. Iedereen ging daar lopen, maar zonder zelf een zaak aan te spannen, dus deed zij dat, en telkens heeft ze gewonnen.
Er loopt tevens een zaak van de verhuurder tegen de huurder die voor mij in de woning woonde. Deze is al aan de gang van januari 2012... De verhuurder had de zolder omgebouwd tot dakkapel, met inkijk bij de buren, zonder architect, zonder bouwvergunning, en dit heeft, in het zwart uiteraard, een 16 maanden aangesleept, en de huurder heeft dan uiteindelijk de woning verlaten zonder de laatste 3 maanden huur te betalen. Verhuurder had ook de gewoonte zich toegang tot de woning te verschaffen overdag als er niemand thuis was.