Hallo,
Je kan u zonder kosten uitschrijven, tenzij het contract een minimum tijd vermeldt dat je lid moet zijn (en dus maandelijks betalen tot die periode).
Als dit niet contractueel (AV, ...) zo overeengekomen is, vraag ik mij af op welke wet deze bewering steunt?Als de TS een attest van een dokter kan voorleggen waaruit blijkt dat fitnessen voor hem niet mogelijk is wegens zijn gezondheidstoestand, is dit een geldige reden om het contract op te zeggen, zelfs al gaat het om een contract voor een jaar.
Overmacht...? Als ik het reportagemagazine "de rechtbank" mag geloven, is de kans groot dat een vrederechter in zo'n geval de "klant" gelijk zal geven (er waren zo'n aantal zaken voorgekomen, de meeste klanten waren er aan voor de moeite, maar voor deze die een bewijs van de dokter hadden, werd een uitzondering gemaakt door de vrederechter, ondanks het feit dat dit niet in de voorwaarden stond. Wel geen idee meer wat de vrederechter toen aanhaalde om het contract te verbreken, maar het werd weldegelijk verbroken omdat de klant niet meer de mogelijkheid had om van de diensten gebruik te maken waarvoor hij betaald had...Als dit niet contractueel (AV, ...) zo overeengekomen is, vraag ik mij af op welke wet deze bewering steunt?Als de TS een attest van een dokter kan voorleggen waaruit blijkt dat fitnessen voor hem niet mogelijk is wegens zijn gezondheidstoestand, is dit een geldige reden om het contract op te zeggen, zelfs al gaat het om een contract voor een jaar.
ik heb wel vorig jaar hart problemen gehad ik kan misschien met al men papieren nog eens naar dokter gaan en testen laten afnemen zo dat ik kan voorleggen dat ik hartproblemen heb ? mvg jony en alvast heel hart bedankt voor de reactiesOvermacht...? Als ik het reportagemagazine "de rechtbank" mag geloven, is de kans groot dat een vrederechter in zo'n geval de "klant" gelijk zal geven (er waren zo'n aantal zaken voorgekomen, de meeste klanten waren er aan voor de moeite, maar voor deze die een bewijs van de dokter hadden, werd een uitzondering gemaakt door de vrederechter, ondanks het feit dat dit niet in de voorwaarden stond. Wel geen idee meer wat de vrederechter toen aanhaalde om het contract te verbreken, maar het werd weldegelijk verbroken omdat de klant niet meer de mogelijkheid had om van de diensten gebruik te maken waarvoor hij betaald had...Als dit niet contractueel (AV, ...) zo overeengekomen is, vraag ik mij af op welke wet deze bewering steunt?Als de TS een attest van een dokter kan voorleggen waaruit blijkt dat fitnessen voor hem niet mogelijk is wegens zijn gezondheidstoestand, is dit een geldige reden om het contract op te zeggen, zelfs al gaat het om een contract voor een jaar.
Dit werd weldegelijk door de rechter opgelegd, want de advocaat van het fitnesscentrum was in eerste instatie niet van plan toe te geven. Het was op aandringen van de vrederechter dat de advocaat toegaf om het contract te verbreken als de klant het attest zou kunnen voorleggen.Omdat de tegenpartij dit toestond me dunkt, niet omdat dit een wettelijke regeling is.