Hallo,
De verhuurder heeft mondeling gevraagd om die platen te verwijderen omdat het geen zicht was maar dat is al een maand of 2-3 geleden.
Schriftelijk hebben wij niets gehad.
In ons huurcontract staat dat we het EPC-Certificaat gezien hebben maar we hebben zelf geen kopie of eender, dus ik zou niet eens weten wat de score is.
Ik heb zelfs de verhuurder nog nooit gezien, alleen telefonisch gesproken.
Ben vandaag bij de politie geweest om klacht in te dienen, zij hebben daar een melding van gemaakt zodat ze achteraf nog een pv kunnen maken indien het voor een vrederechter komt.
Ze hebben ons aangeraden om eerst contact op te nemen met de wooninspectie.
http://www.wonenvlaanderen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar moeten wij ons probleem uitleggen en dan komt die in wooninspectie doen om te kijken of het huis eigenlijk wel mag verhuurd worden, zo niet word het onbewoonbaar verklaard en kan de verhuurder geen schadevergoeding vragen (dus niet aan uw 2 maanden waarborg komen) + het huurgeld van de maanden die je gehuurd hebt, kan gedeeltelijk of zelfs volledig via de vrederechter terug gevorderd worden.
Het is niet dat ik ruzie wil bij de verhuurder maar wij hebben een dochtertje van 2 en half jaar en een 2de dochtertje op komst als mijn vriendin in dat huis moet blijven zitten bibberen, dat kan niet gezond zijn voor haar en het kindje, laat staan dat ik mijn dochter thuis met haar jas aan moet laten spelen.
Wij betalen toch om rustig op een degelijke manier te wonen.
Als ik die isolatieplaten niet zet en het zou binnen bevriezen en er zou een waterleiding springen zijn wij verantwoordelijk want wij moeten het huis verwarmen, maar hoe kan je dat zonder een fatsoenlijke installatie..
Met Vriendelijke Groeten,