klopt mijn reeds verzamelde informatie?

brecht R
Topic Starter

klopt mijn reeds verzamelde informatie?

#1 , 28 feb 2013 12:55

goeiemiddag

ik ben enige eigenaar van een perceel met halfopen woning en tuin... de totale gevel is 15meter waarvan 6m woning en 9m (bouw)grond.
ik overweeg om het stuk (bouw)grond te verkopen om zo meer financiele middelen te hebben om in de woning de nodige renovaties te kunnen doen.

dit is de info die ik tot nu toe verzameld heb:
om te kunnen verkopen moet ik het laten herverkavelen, als ik nutsvoorzieningen laat aanleggen kan ik het als bouwgrond verkopen, zonder deze nutsvoorzieningen is het gewoon grond (en dus minder waard) KLOPT DIT?

de verkoopsom zou integraal naar mijn schuldeiser (= de bank) gaan. KLOPT DIT? hierdoor betaal ik mijn lening een deel vervroegd terug, lagere maandelijkse aflossing, meer spaarcapaciteit ==> renovatie.

stel dat beiden kloppen, kan ik dan een deel van de verkoopsom afhouden om de aanleg van de nutsvoorzieningen te betalen?

zijn er zaken die ik over het hoofd zie? aternatieven, ideeen of tips... altijd welkom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2013 13:00

Vraag een: of u kan laten verkavelen... dat wil zeggen dat er een nieuw steden bouwkundig plan moet opgesteld worden... gaat u dat betalen?
Onderzoek is openbaar ... uw bank schuldeiser zal vaststellen dat u bepaalde acties onderneemt om goederen uit de schuld te onttrekken... ik denk dat zij dan ineens bewarend beslag zullen leggen en vorderen.
Bank heeft vermoed ik een vordering op ALLES.
U zal een aantal kosten EERST moeten betalen?

brecht R
Topic Starter

#3 , 28 feb 2013 13:22

bedankt voor de reactie

en idd enkele ontbrekende informatie:

het is niet mijn bedoeling om zonder medeweten van de bank deze stappen te nemen... ik kan zowiezo niet verkopen zonder medeweten en toestemming want de hypotheek van mijn lening staat op de volledige eigendom... wel kan ik met hen overleggen dat als ik het verkoop mijn schuld in 1 keer met grote som afkort, waardoor een hypotheek enkel op de woning ook voldoende moet zijn...

ik kan en mag verkavelen, na een gesprek met landmeter is dit geen enkel probleem, ik zal dit natuurlijk niet doen, zonder ik zeker ben dat ook de bank mee wil in het verhaal.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 feb 2013 15:38

Maar mag het van uw gemeente? Je hebt nu een halfopen bebouwing. Als de grond wordt verkocht zal dat een rijhuis worden op de dag dat de gebuur gaat bouwen.

Terug naar “Andere”