goeiemiddag
situatieschets:
mijn vriendin en ik kopen in februari 2011 samen een woning en gaan wettelijk samenwonen, de lening stond op beide namen, elk voor de helft. december 2011 springt de relatie kapot... ik koop de woning over, bij de bank wordt alles geregeld en komt de lening volledig op mijn naam te staan, ook de hypotheek-last die mijn ex had komt te vervallen. ook bij de notaris wordt de akte aangepast... hier geen vragen
Mijn ex en ik komen zelf - zonder tussenkomst van derden - tot een overeenkomst van bedrag dat ik haar moet uitkopen voor de woning. wij plaatsen dit zelf in een documentje dat wij alletwee tekenen voor akkoord en we alletwee een exemplaar van hebben.
nu zijn we zover dat ik dit bedrag heb terug betaald - zo goed als allemaal via officiele weg (netbanking) telkens met vermelding van openstaand bedrag (enkele gelden werden verrekenend voor bvb bankkosten, telkens met mondeling akkoord) ik heb nooit geen opmerking of protest op de afbetalingen ontvangen. het feit dat ze niet protesteert bij mijn laatste overschrijving en dus met vermelding: "openstaand bedrag=0€" (nu een goeie maand terug) veronderstel ik dat ze hiermee akkoord gaat.
er is zeker geen sprake van kwaad wil van haar of van mij, maar gewoon om zeker te zijn... ziet hier iemand nog graten in? zijn er dingen die ik kan doen om 100% zeker te zijn dat ze later niet meer komt vragen achter geld... het liefst natuurlijk zonder persoonlijk contact, daar we nu reeds 6 maand geen enkel contact meer gehad hebben en het wellicht beter zo blijft.
deze afkoop regeling is niet via bank of notaris geregeld geweest, puur in onderlinge overeenkomst.
alvast bedankt.