verhuurder tekent vrijgave huurwaarborg niet

Bakkovens
Topic Starter

verhuurder tekent vrijgave huurwaarborg niet

#1 , 26 feb 2013 21:07

Ik ben in september 2011 vertrokken uit het appartement en heb zwart op wit staan (via mail) dat ik mijn huurwaarborg zou vrijkrijgen. Ik heb hem toen meermaals gebeld, gemaild, gesmst, ... maar ik krijg op niets reactie. Mijn aangetekende brieven gaat hij zelfs niet ophalen en krijg ik teruggestuurd. Ik ben met dit probleem bij de huurdersbond geweest en zij zeiden om nog maar eens een aangetekende brief te sturen en dan via het vredegerecht te proberen. Dat heb ik dus ook gedaan, maar daar kwam hij niet opdagen. Weet er iemand wat ik nog kan ondernemen om mijn huurwaarborg terug te krijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 26 feb 2013 23:26

Best eens naar de gemeente van zijn woonplaats gaan informeren neem alvast u papieren mee.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#3 , 26 feb 2013 23:38

U zal de verhuurder middels een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W. voor de vrederechter dienen te dagen.

Reclame

freelance

#4 , 27 feb 2013 00:08

En is daar op het vredegerecht dan geen uitspraak geweest ?
Het is niet omdat iemand niet opdaagt dat er geen uitspraak kan gedaan worden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 feb 2013 12:44

Zal een poging tot verzoening geweest zijn.

Bakkovens
Topic Starter

#6 , 27 feb 2013 15:23

Er is geen uitspraak gedaan bij het vredegerecht, ik ben er zelfs niet echt binnengeweest.
Omdat de tegenpartij er niet was, hebben ze mij gewoon naar huis gestuurt zonder enig resultaat.

Jef 007

#7 , 27 feb 2013 16:34

was het dan poging tot verzoening?

Vandebos

#8 , 27 feb 2013 17:07

Anders had men hem niet zomaar naar huis gestuurt, bij een daging art 1344 of 1034 is er altijd een inleiding en zou er in dit geval een uitvoerbaar bij voorraad verstekvonnis zijn.

Bakkovens
Topic Starter

#9 , 27 feb 2013 19:55

Het was een poging om tot een akkoord te komen ja.
Dus kan ik nog een via het vredegerecht proberen maar dan met daging art1344 of 1034?
Ik ga vrijdag eens langs de huurderbond en kijken wat ik nog kan ondernemen met deze informatie.
Want zelf weet ik niet hoe ik dit juist allemaal moet aanpakken.
Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Vandebos

#10 , 27 feb 2013 21:06

Check de sectie documenten in onderschrift eens...

freelance

#11 , 27 feb 2013 22:28

De link in vastgoed recht werkt niet bij mij .
Denk wel dat dit verzoekschrift ook kan aangevraagd op de griffie rechtbank.
Op dat verzoekschrift moet wel naam en adres verhuurder ingevuld . Daarvoor zult u bij gemeente verhuurder moeten zijn .
Zo niet adres contract gebruiken , dan is opzoekingswerk voor gerechtsdeurwaarder .
Huurdersbond kan niet meer doen dan wat hier verteld wordt .
Als bij een procedure 1344 bis verhuurder niet komt opdagen , wordt die bij verstek veroordeeld .
Daarna moet het vonnis hem nog betekend worden ( door gerechtsdeurwaarder - u dient kosten voor te schieten , maar kunt deze recupereren ).
Pas daarna kunt u vorderen. ( eventueel terug met gerechtsdeurwaarder ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”