Bomen van het stad

familymen
Topic Starter

Bomen van het stad

#1 , 16 mei 2012 07:38

Beste,

Wie kan mij vertellen hoe hoog een boom van het stad mag worden, ik ga van de veronderstelling uit dat hier een maximum hoogte en misschien dikte is?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 mei 2012 08:54

Niet bij mijn weten, bomen luisteren niet zo goed naar gemeentelijke verordeningen....

Als de boom in kwestie een gevaar vormt door lokatie, gezondheid of overhellen kan u met de dienst stedenbouw contact opnemen, idem bij verhindering van lichtinval. Indien deze u in het ongelijk stelt rest u slechts een procedure voor het vredegerecht.

familymen
Topic Starter

#3 , 18 mei 2012 12:20

Niet bij mijn weten, bomen luisteren niet zo goed naar gemeentelijke verordeningen....

Als de boom in kwestie een gevaar vormt door lokatie, gezondheid of overhellen kan u met de dienst stedenbouw contact opnemen, idem bij verhindering van lichtinval. Indien deze u in het ongelijk stelt rest u slechts een procedure voor het vredegerecht.
Toppie thanks voor de info

Reclame

familymen
Topic Starter

#4 , 26 feb 2013 08:09

Nu is het toch stilletjes aan genoeg aan het worden, wij hebben vorig jaar contact opgenomen met de stad met de vraag of het mogelijk was de bomen voor onze woning te snoeien daar de takken ongeveer 3-4 meter boven onze voortuin uitkomen. Nu hadden ze ons dan verteld, dat dit zou gebeuren in de winter van 2013-2014 (het is nu ondertussen al 5 jaar geleden), nu vorig week heb ik nog eens gecheckt of dit allemaal nog klopt en nu verteld men mij dat ze gaan navraag doen in 2014 of het mogelijk is de bomen te snoeien - moet dan ingeplant worden, moet gekeken worden of er budget is,.... dus maw het zal maar voor 2015-2016 zijn of later. Dit vind ik echt niet meer kunnen, dit om verschillende redenen, veiligheid (fietspad), afval bladeren op onze eigendom, zonlicht,.....

Mijn advocaat verteld me dat we de stad ingebreke kunnen stellen maar de grote vraag is, gaat dit iets uithalen..... :?

Mvg

Turaki

#5 , 26 feb 2013 08:14

U kan beginnen met een bemiddelingsprocedure voor het vredegerecht, en als dat niet helpt een geding voor dezelfde rechtbank (niet vergeten dwangsom te vragen). Dit kost niet zoveel (ong 40€, die u terug kan eisen als u wint), en kan zonder advocaat. Gewoon een goede voorbereiding is meestal genoeg.

familymen
Topic Starter

#6 , 26 feb 2013 10:02

U kan beginnen met een bemiddelingsprocedure voor het vredegerecht, en als dat niet helpt een geding voor dezelfde rechtbank (niet vergeten dwangsom te vragen). Dit kost niet zoveel (ong 40€, die u terug kan eisen als u wint), en kan zonder advocaat. Gewoon een goede voorbereiding is meestal genoeg.
Hallo Turaki,

Bedankt voor je reactie, maar ik ben zelf niet echt zo ne babbelaar. Ik denk persoonlijk niet dat ik de rechter zelf kan overtuigen, en ik veronderstel wel dat de stad hun beste mensen (advocaten) sturen naar het vredegerecht/rechbank....

Mvg

artemis

#7 , 26 feb 2013 10:50

Ombudsman al eens geprobeerd?

Tja bomen.... voor de ene een deugd en voor de andere een ergernis.

Terug naar “Andere”