Beste,
Mijn Nederlandse vriend is woonachtig in Belgie (bij mij) en had in Nederland nog een appartementje op zijn naam staan die inmiddels door executie is verkocht. Naar mijn mening onterecht. Wel stond hij toen dit speelde officieel nog ingeschreven in Nederland. Na mijn zoektocht op internet kom ik op de site van het FOD terecht. Hier wordt namelijk vermeld dat een Nederlands incassobureau een vergunning nodig heeft om hier in Belgie te kunnen opereren. Het incassobureau correspondeerde met hem naar Belgie. Er wordt ook een lijst van deze incassobureau's vermeld en daar staat het Nederlandse incassobureau niet bij.
Mijn vriend heeft voor de executie schriftelijk contact gehad en gevraagd of zij officieel bevoegd waren om hem over de grens aan te spreken. Daar kwam geen antwoord op, alleen werd er gezegd dat omdat het appartement zich in Nederland bevond zij gewoon hun gang konden gaan.
Als ik de site goed doorpluis dan staat er daar dat dat wel degelijk nodig is en als dit toch onrechtmatig ten uitvoer is gebracht het incassobureau het geinde bedrag dient terug te betalen. Als ik 't goed heb dan zou hij bij het FOD een klacht kunnen indienen.
We zitten momenteel een beetje met de handen in 't haar en misschien dat er hier mensen zijn die me een eindje op weg kunnen helpen of zelf zo iets hebben meegemaakt.
Alle input is welkom !
Op voorhand alvast hartelijk dank.
Micazu