75 procent werken

mazda
Topic Starter

75 procent werken

#1 , 20 feb 2013 11:30

Hallo,

Situatie :
Ik werk al dertien jaar bij dezelfde werkgever als bediende. Na de geboorte van mijn dochter heb ik al mijn tijdskrediet en mijn ouderschapsverlof opgebruikt. Ondertussen neem ik verlof voor medische bijstand die bijna opgebruikt is.
Ik heb een voltijds contract maar denk erover gezien mijn tijdskrediet volledig is opgebruikt en ik volgens de cao geen recht heb op 3 jaar bijkomend tijdskrediet met motief om aan mijn werkgever een contract van 75 procent te vragen.

Vraag :
Wat zijn de nadelen?
Stel dat de werkgever akkoord gaat, is dat dan een volledig nieuw contrakt en start ik weer vanaf zero, of gaat het om een bijlage aan het bestaande contrakt en blijven mijn ancieniteitsvoorwaarden behouden zoals opzegtermijn, bijkomende verlofdagen, opgebouwd loon ( pro rato natuurlijk)?

Dank voor antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 feb 2013 13:58

http://www.werk.belgie.be/publicationDe ... px?id=3600" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan gratis deze mooie brochure 56blz bekomen met alle info over deeltijdse arbeid bij het ministerie van arbeid en zit binnen de week in je brievenbus
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 feb 2013 22:13

is een nieuw contract, maar als je zonder onderbreking daar werkt, hebje natuurlijk ook nog je ancienniteit en andere voordelen tenzij iets anders zou bepaald zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”