#1 , 19 feb 2013 16:29
Hallo,
ik heb een vraag ivm een factuur die onze huisbaas ons mailde. We wonen in een appartementsblok van 5 appartmenten, en aan elke deur is er aan de buitenkant licht voorzien. Dit zijn telkens 2 led spotjes, die zowel naar boven als naar onder schijnen. Verder is er aan de hoek van het gebouw een grotere led lamp.
Deze spotten zijn zeer gevoelig, en na enkele maanden waren ze bij alle huurders stuk. Vorige week stond hier plots een elektricien die de lichten aan het vervangen was, enkel de grote lamp heeft hij niet vervangen omdat hij geen ladder bij had.
Gisteren kregen wij per mail de factuur hiervan: 15 spots aan €16, 1 grote spot van € 40, en € 75 aan werkuren. In totaal dus een factuur van bijna € 430 met de btw inbegrepen. De huisbaas heeft dit door 5 gedeeld, en bij de volgende huur moet elke huurder 1/5 bijbetalen.
Mag hij deze werken laten uitvoeren zonder ons te verwittigen? En wat met de lamp die aangerekend is, maar niet vervangen werd?
Zijn deze kosten uiteindelijk voor de huurders, of voor de verhuurder?
Want welke kosten zijn er in een appertement voor de huurders? Waar kunnen wij dit terugvinden?
We hebben ons bevraagd bij het huurderssyndicaat, maar tegen ons hebben ze gezeg dat het klein onderhoud is en dat we het moeten betalen. Een andere medewerker heeft tegen onze buurman gezegd dat een factuur van €400 onder groot onderhoud valt, en dat dit ten laste is van de verhuurder?
Alvast bedankt!