Verhuren aan ouders

Monoceros
Topic Starter

Verhuren aan ouders

#1 , 19 feb 2013 16:57

Ik bezit twee appartementen : 1 waarin ik zelf woon en 1 waarin mijn ouders wonen.

Ik heb met mijn ouders geen huurovereenkomst afgesloten, ze betalen me gewoon maandelijks een bedrag.

Moet ik dat ergens bij mijn belastingsaangifte vermelden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 feb 2013 17:05

Ik bezit twee appartementen : 1 waarin ik zelf woon en 1 waarin mijn ouders wonen.

Ik heb met mijn ouders geen huurovereenkomst afgesloten, ze betalen me gewoon maandelijks een bedrag.

Moet ik dat ergens bij mijn belastingsaangifte vermelden ?
U moet het kadastraal inkomen vermelden in uw aangifte in de rubriek onroerende goederen die u niet zelf bewoont.
Het maakt geen verschil aan wie u verhuurt, zelfs als u die eigendom niet verhuurt moet u het KI vermelden in uw belastingsaangifte (en zal u er op belast worden).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Monoceros
Topic Starter

#3 , 19 feb 2013 17:42

OK, bedankt :-)

Reclame

gebruiker

#4 , 20 feb 2013 00:03

En wat staat er als reden van deze maandelijkse betaling op je bankuittreksel?
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”