Kinderopvang eist 410 Euro op

Shuriken
Topic Starter

Kinderopvang eist 410 Euro op

#1 , 13 feb 2013 11:05

Beste,

Ik heb een vraag met hoop dat er kan met enig advies geholpen worden a.u.b..

Zus van mijn vriendin heeft haar kindje ingeschreven bij de opvang die normaal ging van start met de datum 7 januari 2013. Ze hebben een voorschot van 150 euro betaald en moesten nog enkele gegevens doormailen en eind december voor januari betalen. In december zijn ze naar Hong Kong gegaan voor 3 weken (dachten ze). Ze zitten daar nog altijd wegens problemen met werk en kunnen voorlopig niet terug keren.
Ze hebben de opvang voor de maand januari 2013 in december 2012 niet betaald en dachten dat ze sowieso al plaats kwijt hadden, de waarborg hebben verloren en hebben niks laten weten. Eeind januari stuurt de opvang medewerker naar hun en sms waarmee staat dat ze opvang voor de maand januari dienen te betalen en dat binnen een week om hogere kosten te vermijden. Waarop de mevrouw heeft gereageerd dat ze idd hebben niks laten weten en stelde een vergoeding aan. Desnods wou ze het in stukken betalen. Enkele dagen later terug sms van de opvang dat ze willen 410 euro voor de maand januari binnen 1 week (560 euro voor de hele maand opvang min 150 euro waarborg) dat ze vinden dat het redelijk is want normaal moesten ze 2 maanden betalen. Nu vind de mevrouw dat te veel voor hun (zeker in een keer te betalen) want ze blijven ook de huur hier in Belgie te betalen en het leven in Hong Kong is niet goedkoop.
Daarmee wou ik hier een vraag stellen of die famielie uiteraard MOET dit geld betalen, en wat de gevolgen zijn indien niet.

Alvast bedankt voor de enige reactie.
MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 13 feb 2013 15:10

een overeenkomst moet nageleefd worden, dat spreekt voor zich.

langs de andere kant zou u zus 'overmacht' kunnen inroepen, aangezien uw zus niet kon voorzien dat zij langer voor haar werk in HK zou moeten blijven.

uw zus had dit wel op tijd (en liefst via aangetekend schrijven) aan de opvang moeten laten weten.

dat uw zus de waarborg kwijt is, staat jammer genoeg vast, doch ik betwijfel dat zij het bedrag voor de opvang zomaar kunnen opeisen, aangezien er geen diensten werd geleverd voor dat bedrag.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2013 15:28

Maar wel een plaats niet ingenomen vermoed ik.

Reclame

Shuriken
Topic Starter

#4 , 13 feb 2013 18:45

Idd de plaats was niet ingenomen. De zus van mijn vriendin had waarschijnlijk te druk om nog daarover te denken, maar is mee akkord dat het van haar kant niet net was.
Aan andere kant dachten ze wel dat met het feit dat ze in december voor januari niet betaald haddenwaren ze sowieso hun plaats kwijt. De inschrijvingsproceduur was niet eens rond. en het is heel dubbelzijdig voor die mevrouw, ze had zelf een vergoeding voorgesteld maar dacht iets van 200 - 300 euro en dan in stukken te betalen maar ze willen 410 euro ineens.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 feb 2013 19:06

Was het contract getekend?
Of was het een mondelinge overeenkomst?
Of was het enkel een prijsvraag geweest?

Shuriken
Topic Starter

#6 , 13 feb 2013 22:51

Dat moet ik navragen. Sorry ik weet het niet.

Terug naar “Andere”