sauna geannuleerd

JiJiAnLi
Topic Starter

sauna geannuleerd

#1 , 08 feb 2013 14:44

Wij waren gisteren opzoek naar een sauna voor zaterdag. We hadden er één gevonden voor 's morgens. Ik doe gisterenavond de reservatie en vandaag kreeg ik bericht van mijn partner dat hij ziek is dus dat we niet naar de sauna konden gaan. Ik heb direct een mail gestuurd naar de sauna, daarna heb ik ook nog gebeld voor de zekerheid. De eigenaar van de zaak wou het volledige bedrag aanrekenen aangezien ik niet binnen de 48uur geannuleerd had. Ja ik had ook helemaal niet binnen de 48uur gereserveerd. Hij wou de uren van ons terug openzetten zodat er iemand anders deze konden boeken. Als er iemand anders dit zou boeken, moest ik niets betalen, anders moest ik de volle pot betalen. Ik moest wel een mail sturen waarin ik zet dat ik het volledige bedrag zal betalen als hij niemand meer gevonden zou hebben. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan. Kan hij mij het volledige bedrag laten betalen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 08 feb 2013 15:35

Wat zeggen de algemene voorwaarden?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JiJiAnLi
Topic Starter

#3 , 08 feb 2013 15:37

Dag je moet annuleren binnen de 48uur of dat u anders de volledige som dient te betalen.
Maar dat was nogal moeilijk aangezien ik niet binnen de 48uur had gereserveerd.

Uit de voorwaarden:
Reservaties kunnen tot 48 uur voor aanvang zelf online worden gewijzigd of geannuleerd (via het reserveringsprogramma hier onderaan, en dus niet telefonisch, noch via sms of mail.

Annulaties binnen de 48 uur: u betaalt de volledige som voor het afhuren van het complex.

Niet komen opdagen zonder verwittiging: u betaalt de volledige som voor het afhuren van het complex + 25 euro.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 feb 2013 15:45

Voorstel: alleen gaan of iemand anders meenemen.

JiJiAnLi
Topic Starter

#5 , 08 feb 2013 19:00

Krijg ik daarstraks telefoon van de eigenaar. Dat ik de 95€ moest betalen, hij dreigde ermee om naar het incasso bureau te gaan. Hij wint zo heel veel rechtzaken zei hij, hij had ook constant klanten. Hij heeft 7min met mij gebeld om mij zogezegd wijs te maken dat ik moest betalen want dat het mij anders 500€ zou kosten aan advocaatskosten enzo. Ik mocht ook zelf iemand zoeken om die dag te komen. Ik moest ook nog steeds een mail sturen waarin ik zei dat ik de 95€ zou betalen als hij niemand zou vinden voor die dag, dan pas zou hij die uren terug open stellen voor andere klanten. Vind ik toch allemaal raar hoor. Dus ja mijn man en ik spraken dan af om toch maar te gaan ook al ik hij ziek. Dus ik bel om te zeggen dat we toch komen, zegt hij doodleuk dat hij reeds iemand gevonden heeft. Dat hij toch klanten genoeg heeft en dat hij mij een heel onvriendelijke vrouw vind en dat ik nooit meer hoef te komen.
Ben ik nu eigenlijk gedekt? Als wij nu morgen niet komen opdagen kan hij ons dan nog altijd vervolgend? We hadden de intensie om toch te komen maar hij zegt dat hij reeds iemand heeft gevonden.
Bedankt voor jullie reacties.

Lightning

#6 , 08 feb 2013 19:35

Volgens de algemene voorwaarden kon U niet meer kosteloos annuleren gezien annulering minder dan 48u voor de gereserveerde datum.

Jef 007

#7 , 08 feb 2013 19:44

maar er is gereserveerd ook minder dan 48u voor de datum, bijgevolg kan men niet op minder dan 48u annuleren

Oude Belg

#8 , 09 feb 2013 10:51

Annuleren was dus niet meer mogelijk.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 feb 2013 18:53

Zo wie zo gaan en het ganse gesprek opnemen.
Is wettelijk toegelaten gezien u uzelf toelating geeft om uw gesprek op te nemen.

Mariette

#10 , 09 feb 2013 19:29

maar er is gereserveerd ook minder dan 48u voor de datum, bijgevolg kan men niet op minder dan 48u annuleren
Indien U bij een reisagent een last minute-reis boekt, dan is die ook niet meer annuleerbaar als men op het laatste nippertje verhinderd is.

Terug naar “Andere”