Hallo iedereen, op 14/8/2000 ben ik gescheiden via de notaris met een EOT, daarin stond dat mijn ex allimentatie moest betalen voor de dochter toen 2000bf, dat moest hij vanaf maart dat jaar. Hij moest ook de helft van de kosten en hobby,s betalen wat hij bijna nooit doet en als hij het doet dan betaald hij het af.
Ik weet dat ieder jaar de index moet aangepast worden en dat vraag ik hem ook telkens, maar dat heeft hij tot nu toe maar 1x gedaan in 2003 maar als hij dat ieder jaar moet doen dan is het bedrag dat hij in 2003 liet indexeren toch niet juist want het jaar daarvoor was het niet aan de index aangepast of zie ik dat verkeerd? Geld dat index bedrag dan voor de rest van de maanden van het jaar, misschien een stomme vraag van mij maar toen ik het aan mijn advocaat vroeg dan keek die mij raar aan omdat ik zei dat als je dat bedrag aanpast het op den duur over de 75 euro gaat want in de akte staat dat hij 50 euro moet betalen tot de leeftijd van 8, 75 euro tot de leeftijd van 12, 100 tot de leeftijd van 16 en 125 tot de leeftijd van 18.
Ik mis een deel uit de akte en juist het deel waarop staat wat de index op dat moment was. Dus ik kan het zelf niet berekenen, zou iemand mij erbij kunnen helpen. Wat kan ik doen tegen het niet betalen van de onderhoudskosten die hij niet wil betalen, op dit moment loopt er nog een rechtzaak tegen hem omdat hij doodsbedreigingen had geuit tegen mijn kind en mij. Hij had er ook de eerste vijf jaar niet naar omgekeken en werd daarom opgedragen om het contact te herstellen via de bezoekruimte. Dat loopt nu redelijk goed maar vanaf ik begin over financiele dingen dan zie of hoor ik hem weer een tijdje niet. Ik sta er alleen voor dus moet zien dat ik het redt met wat ik heb ze is niet het enige kind dat ik naar school heb gaan.
Alvast bedankt