aanslag niet gevestigd binnen 3- jarige termijn

j.demoor

Re: aanslag niet gevestigd binnen 3- jarige termijn

#16 , 07 feb 2013 08:59

“Art.443bis(aj.2013) § 1. Directe belastingen zomede de onroerende voorheffing verjaren door verloop van vijf jaren vanaf de datum waarop ze dienen betaald te zijn krachtens artikel 413...”(10 april 1992 Wetboek Inkomstenbelastingen).

‘Tot op heden heb ik de nieuwe ( extra) aanslagbiljet niet ontvangen van mijne man.’

In dat geval loopt de verjaringstermijn van de oorspronkelijke aanslag van uw man verder.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#17 , 07 feb 2013 09:15

het gaat hier niet over 1500 euro bijbetalen maar over al dan niet TERUGbetalen van volledige bedrijfsvoorheffing

clo001
Topic Starter

#18 , 07 feb 2013 09:18

Hallo iedereen,
Alvast bedank voor alle goed uitleg... Maar ik weet precies met al die informatie nog steeds niet of ze het mogen doen?

Inderdaad ik ga er zeker niet meer achter vragen...

Het enige wat ik wou weten is of dat ze nog wel een aanslag mogen vestigen? want volgens mij zijn ze TE LAAT... ( zonder rekeninghoudend met volmacht)

En de verjaring kan nog niet gebeuren, aangezien ik nog geen aanslag heb ontvangen......

Zou iemand mij daarop kunnen antwoorden?

Alvast bedankt

Reclame

Jef 007

#19 , 07 feb 2013 09:32

misschien call center van Financien proberen : 0257/63636

guy263202

#20 , 09 feb 2013 08:46

Bedrijfsvoorheffing is niet terzake hier.
De buitengewone aanslagtermijn van drie jaar wordt met twee jaar verlengd zodat er dan
sprake is van de buitengewone aanslagtermijn van vijf jaar vanaf 1 januari van het
aanslagjaar, in geval van inbreuk op de bepalingen van het W.I.B. of van de ter uitvoering
ervan genomen besluiten, gedaan met bedrieglijk opzet of met het oogmerk te schaden.

Jef 007

#21 , 09 feb 2013 12:33

en waarom?
omdat niet op correcte wijze geantwoord werd op bericht van wijziging?

guy263202

#22 , 10 feb 2013 22:32

Voor zover ik begrijp werd het bericht van wijziging
niet ingevuld (en per kerende terug gestuurd)
maar werd ter plaatse een akkoordverklaring getekend.

(het bericht van wijziging was niet verkeerd maar de aangifte zelf)

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#23 , 10 feb 2013 23:40

Ja, ze zijn duidelijk te laat.

Ik denk niet dat uw vriend nog een bijkomende aanslag zal ontvangen. De driejarige termijn is voorbij.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”