ongeval veroorzaakt door familielid en weigert te betalen

simsam
Topic Starter

ongeval veroorzaakt door familielid en weigert te betalen

#1 , 06 feb 2013 05:25

lang verhaal kort,
ik ging op reis naar new york met mijn nicht,
ons vertrek was op 21 maart 2012, mijn wagen moest voor keuring naar het keuringsstation want die ging verlopen op 24 maart,
aangezien ik dan in buitenland zat had ik bang om terug te komen en met een niet gekeurde wagen rond te rijden, de broer van de nicht waar ik mee op reis ben vertrokken stelde dan ook voor om de wagen voor me naar de keuring te brengen en ons naar het vliegveld te rijden en zodra de wagen gekeurd is ons de week daarop ook af te halen uiteraard, uiteindelijk naar het vliegveld gereden met de man van mijn nicht en sleutel achterlaten om de wagen naar het keuringsstation te rijden en het geld voor de keuring natuurlijk, na verschillende malen hem er op te wijzen om het absoluut niet te vergeten ben ik eindelijk vertrokken op reis, paar dagen later in new york werd ik uit mijn bed gebeld door zijn zus om me te vertellen dat hij de wagen per total gereden heeft, helemaal machteloos in new york wat normaal mijn droomreis was die intussen al een nachtmerrie is geworden keek ik naar de tijd en zag ik dat het na middernacht was, ik belde hem op en hij nam zijn telefoon niet op omdat hij me niet te woord durfde te staan, na het opbellen van zijn zus vroeg ik of hij op zijn minst mijn wagen had gekeurd en het antwoord was NEE sorry maar het is vrijdag en hij wou na het weekend gaan, toen ik vroeg wat hij zo laat deed met mijn wagen kon ze er niet op antwoorden, het ongeval heeft zich voorgedaan om 2u nacht dus dat is net niet de 24ste maar valt onder de 25ste dat betekent dat mijn omnimum wegvalt, bovendien bleek achteraf dat hij aan het snelrijden was met vrienden dus een race onder elkaar,
ik wist echt niet wat ik moest doen maar dacht het is familie we regelen het wel onderling,
eens aangekomen een week later moest ik het voertuig ophalen en dat was triest want die was langs alle kanten beschadigd, het betreft hier een volkswagen eos cabrio die ik voor 18000 euro full option had gekocht,
na een gesprek met de moeder stelde ze me gerust dat ze alle schade zouden terugbetalen,
er werd ook een alcoholtest afgenomen en de verzekering had deze nodig, aangezien ik dan een week later was aangekomen bleek dat het dossier al opgestuurd was naar het parket en dat ik moest wachten tot ze het zouden vrijgeven aan de verzekering,
intussen ben ik al een jaar verder en nog steeds geen nieuws, ik heb wel met de familie contact gehad en ik werd gewoon uitgelachen en uitgemaakt voor vuil van straat en dat ik niet op mijn centen hoef te wachten, dit heeft zelfs meer pijn gedaan dan de wagen zelf die per total was gereden, het gaat hier vooral om het feit dat ik alleenstaande moeder ben van 2 kinderen en verdomd hard heb moeten werken en zo misbruik van me heb laten maken en daarna gewoon uitgemaakt en gedreigd en dat was het, ik heb lang moeten sukkelen te voet in de regen met de kinderen voor een fout die niet door mij gemaakt is, mijn neef neemt de telefoon niet op en niemand van hun laat iets weten, in de familie roddelen ze dat ik allang ben uitbetaald door de verzekering maar het doet vooral pijn dat ze zelf een nieuwe wagen hebben gekocht en op reis gaan terwijl ze de mijne gewoon kapot gereden hebben en ik sta machteloos te kijken wanneer het parket nog het dossier vrijgeeft, ik zit hier nu door in de schulden en ik wou vragen kan ik hier echt niets aan doen om ze aan te klagen, niet enkel voor de wagen maar ook voor het feit dat ze me zomaar uitlachen en ik moet slenteren in de regen al een jaar zonder wagen terwijl ze hun van niets aantrekken want ik vind dit zo ondraaglijk en onmenselijk. ik zou dit nooit aan iemand kunnen aandoen en bovendien ik heb hem enkel gevraagd om de wagen te gaan keuren en niet gaan racen en ik zat helemaal in new york dus weet ik veel wat hij er mee doet,
ik dacht een klacht neer te leggen maar is het daar al te laat voor omdat het al bijna een jaar aan de gang is, kan hier echt niet van slapen ik hoop dat iemand me hier mee kan verder helpen???

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
simsam
Topic Starter

#2 , 06 feb 2013 05:29

nog te denken dat ik de reis van zijn zus heb betaald die met me is meegereisd... ppfffffffffffffffffffff lomp he

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 feb 2013 08:51

welke juridische stappen heb je al gezet?

Let trouwens een beetje op je schrijfwijze, het is niet altijd gemakkelijk te lezen. Een tip: schrijf eerst je verhaal en lees het daarna nog eens alsof je een buitenstaander bent. Je zal zien dat je véél te lange zinnen schrijft en dat wat witruimte (alinea's) best wel handig zijn. Een voorbeeld: dit is bij jou 1 zin: "intussen ben ik al een jaar verder en nog steeds geen nieuws, ik heb wel met de familie contact gehad en ik werd gewoon uitgelachen en uitgemaakt voor vuil van straat en dat ik niet op mijn centen hoef te wachten, dit heeft zelfs meer pijn gedaan dan de wagen zelf die per total was gereden, het gaat hier vooral om het feit dat ik alleenstaande moeder ben van 2 kinderen en verdomd hard heb moeten werken en zo misbruik van me heb laten maken en daarna gewoon uitgemaakt en gedreigd en dat was het, ik heb lang moeten sukkelen te voet in de regen met de kinderen voor een fout die niet door mij gemaakt is, mijn neef neemt de telefoon niet op en niemand van hun laat iets weten, in de familie roddelen ze dat ik allang ben uitbetaald door de verzekering maar het doet vooral pijn dat ze zelf een nieuwe wagen hebben gekocht en op reis gaan terwijl ze de mijne gewoon kapot gereden hebben en ik sta machteloos te kijken wanneer het parket nog het dossier vrijgeeft, ik zit hier nu door in de schulden en ik wou vragen kan ik hier echt niets aan doen om ze aan te klagen, niet enkel voor de wagen maar ook voor het feit dat ze me zomaar uitlachen en ik moet slenteren in de regen al een jaar zonder wagen terwijl ze hun van niets aantrekken want ik vind dit zo ondraaglijk en onmenselijk."

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 06 feb 2013 08:57

Los van de strafvordering, die het Openbaar Ministerie voor haar rekening neemt, kan u schadevergoeding vragen voor de rechtbank.

Dit kan in een aparte burgerlijke procedure, maar dan moet u het resultaat van de strafprocedure afwachten.

U kan zich ook aansluiten bij de strafprocedure en zich burgerlijke partij stellen op de zitting waarop wordt geoordeeld over de straf van uw neef.

Als u de stand of het resultaat van het strafonderzoek wilt kennen, dan dient u zich eerst aan te melden als benadeeld persoon door een verklaring aan het parket.

Eens u dat gedaan heeft, kan u het parket vragen in welke stand het onderzoek zich bevindt. Loopt het onderzoek nog, dan zal men u dat melden en krijgt u bericht eens het is afgesloten. Is het onderzoek al afgesloten, dan kan u een kopie van het strafdossier vragen.

Opgelet, dat het parket de zaak geseponeerd heeft, betekent niet dat u niet meer bij de burgerlijke rechtbank terecht kan.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

simsam
Topic Starter

#5 , 06 feb 2013 13:09

Heb nog geen enkele juridische stap gezet.

Vandaar ook de vraag of ik daar te laat mee ben aangezien het al een jaar gaande is.
Ik wou ruzies vermijden maar dat is helaas niet gelukt...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 feb 2013 14:22

Als de neef heeft moeten blazen en als er is vastgesteld dat men aan het racen was ziet het er niet goed uit voor hem.
Dat kan al een reden zijn.
Waren er gewonden bij de aanrijding - was er een vluchtmisdrijf?

Normaal zou u al moeten gehoord zijn door de politie als eigenaar.
Uw eigen verzekering moet ook al in kennis gesteld worden over wat de afspraken waren met de neef.
Daar ook enkele opmerkingen :
leeftijd neef...
hoelang al in bezit van een rijbewijs?
mocht hij zo laat nog rijden.

Mocht hij alleen maar rijden naar de keuring waren daar afspraken over met hem.
Blijkbaar woont hij nog thuis ... heeft hij een eigen inkomen?

Hebt u rechtsbijstand, hebt u al met een advocaat gesproken .... lijkt me ten zeerste aangewezen.
Hebt u het PV nr?

simsam
Topic Starter

#7 , 06 feb 2013 17:58

dat klopt ik ben uitgenodigd geweest door de politie om een verklaring af te leggen maar dat was omdat de wagen niet gekeurd was op dat moment,
de verzekering wacht nog steeds op het parket dat ze het dossier vrijgeven en dat is nog steeds niet gebeurd,

ik had omnimum en ook rechtsbijstand maar zolang het pv bij parket in kortrijk zit kan ik niets doen, ik heb het pv nummer absoluut dat is pv nr; ko.81.L1 300000608/2012
maar daar heb ik weinig aan op het moment want als ik bel zeggen ze bij de politie dat ze me niet kunnen verderhelpen...

neef laat niets weten en neemt de telefoon niet op en ze lachen me letterlijk en figuurlijk uit,
ik denk morgen toch bij een advocaat langs te gaan want krijg er stress van, heb al te lang gewacht maar ben bang voor een negatief antwoord,

ik zou het niet aankunnen moesten ze zeggen dat ik voor alle kosten moet opdraaien en dan kunnen ze nog harder lachen met mijn miserie

Franciscus

#8 , 06 feb 2013 18:13

Dus uw neef heeft 'niettegenstaande uw duidelijke instructies met de wagen gereden terwijl hij eerst naar de keuring moest gaan.'
Een niet gekeurd voertuig mag niet op de openbare weg dus daar mag men in principe NIET meer mij rijden.
Ook de verzekering kan nu lastig doen.
Daarbij geeft u als PV nr de code 81 aan dat staat voor een ongeval met gewonden.
Bij de tenlastelegging komt dus ook nog onopzettelijke slagen en verwondingen met een niet gekeurd voertuig ....
Men kan dit ook aan de eigenaar aanwrijven.
Ik denk dat u best zo snel mogelijk eens een afspraak maakt met een advocaat via uw rechtsbijstandsverzekering kwestie om op tijd nog enkele bijkomende verklaringen te laten bijvoegen bij het PV....

Via uw rechtsbijstand kan u een advocaat (vrij) kiezen.

Ik wil het niet al te zwart inschatten maar de kans dat u mee wordt gedagvaard lijkt me (met wat er hier staat) reëel.

simsam
Topic Starter

#9 , 06 feb 2013 19:00

de mensen waar het ongeval mee gemaakt werd waren blijkbaar met een vals nummerplaat,
na de opzoeking achteraf bleek dat ze de eigenaar niet konden vinden omdat het om een vals nummerplaat ging,

de gewonden waren de passagiers bij mijn neef zelf en die hadden gewoon wat pijn in de nek dus geen ziekenhuisopname ofzo

en het voertuig zal waarschijnlijk ook niet door de verzekering uitbetaald worden, kan ik hier mijn neef in principe dan voor aanklagen.
ik vind al zowiezo niet dat de verzekering ertussen moet komen omdat ik hem niet heb gevraagd om te gaan racen maar om de wagen naar de keuring te brengen en terug

het feit dat ik new york zat wou hij even snel met vrienden op stap gaan en dat is fout afgelopen, maar ik vind dat hij zijn verantwoordelijkheid zelf hoort te nemen.

zou ik tenslotte ook doen moest het mij overkomen met een ander voertuig dat is toch vanzelfsprekend

Franciscus

#10 , 06 feb 2013 20:59

In uw voertuig zaten nog passagiers die gewond zijn geraakt?

simsam
Topic Starter

#11 , 07 feb 2013 00:01

Ze hebben me niet veel verteld over gewonde personen maar wel dat de passagiers wat last hadden van hun hoofd door tegen het raam vanachter te botsen maar geen blijvende schade want zag even rood en niemand heeft geklaagd achteraf omdat het ook zijn vrienden waren waarschijnlijk

Terug naar “Andere”