Hallo,
Hopelijk weet iemand hier raad want ik ben ten einde raad...
Op 24/01/2013 hebben wij ons huurappartement verlaten. Op die zelfde dag hebben wij dus de ronde gedaan samen met de huisbaas. Op die bewuste dag waren er eigenlijk bijna geen problemen. Behalve een binnendeur die stuk was (wij hadden die laten maken maar je zag nog altijd dat er iets mee gebeurd was) Wij hebben die deur moeten openbreken omdat onze kinderen zich hadden opgesloten in de kamer en ze er niet meer uit konden. Ok nadien beseften we ook wel dat we gewoon een slotenmaker konden bellen maar dit hebben we dus niet gedaan en we hebben de deur stuk gemaakt.
Over die deur gingen we dan ook geen discussie vormen het was onze schuld dus wij gingen deze ook vergoeden.
Gisteren belde het immokantoor mij op dat ze de gedataileerde onkosten bij einde huurcontract hadden ontvangen van de huisbaas. Hij komt uit op 1772.94€ en wenst van onze huurwaarborg 900€ voor hem te houden (wij hadden in 2009 980€ betaalt op een geblokeerde rekening op onze naam). Ik ga deze morgen naar het immokantoor om deze papieren eens grondig te bekijken.
Wat zie ik daar opstaan:
*Schuifraam in de living kan niet open (dit is slijtage een afgebroken stukje) hij was hiervan op de hoogte gebracht als wij daar nog woonden. 150€
*Radiator kraankop vervangen + rooster is geplooid 27€
*elektrische kookplaat met 4 putten zijn roest en vervormd 398€
* dampkap novy : plekken op inox kap onder en boven 488€
* Slaapkamer: deur en deurlijsten zwaar beschadigd 528.94€
* vuilbakje onder gootsteen geen deksel en werkt niet als de kastdeur open gaat 52€
* 4 sleutels van de binnendeuren ontbreken 4x6 = 24€
* 3 handgrepen van keukenkasten gebarsten 3€
* Houder voor sproeier doucheset geleverd en geplaatst 41€
* ruimen van beerput 28€
* Badkraanvork defect 31€
Ik dacht ik bel toch nog eens die man op om te zeggen dat wij dus niet akkoord gaan met wat hij allemaal opnoemt. Hij zegt uiteindelijk betaal ik toch al de helft. Ik zeg kijk als jij er niets aan veranderd ga ik morgen naar de huurdersbond ermee. Hij zegt ik zal eens kijken wat ik kan doen bel mij binnen 30min terug op.
30min later bel ik terug, hij stelt het volgende voor:
Binnendeur, radiator kraankop, sleutels binnendeuren, 3 handgrepen, houder voor sproeier en beerput te betalen door ons = 651€ ipv 900€ dat hij vroeg.
Ik twijfel nog steeds of hij wel correct is, de offerte van die binnendeur is opgemaakt op 31/01/2013, ik heb de sleutels afgegeven op 24/01/2013 + dat het van die dag al terug verhuurd is. Als het zoals hij beweerd helemaal niet in orde is waarom verhuurd hij dan al?? Kan dit eigenlijk zomaar? Zou ik nog iets kunnen beginnen daartegen of ga ik gewoon best akkoord met wat hij nu voorstelt? Iemand tips? HELP