90 euro kosten om defecte teller aan Eandis te melden

JorisB
Topic Starter

90 euro kosten om defecte teller aan Eandis te melden

#1 , 31 jan 2013 10:34

Enkele dagen geleden viel de hele straat meerdere uren zonder elektriciteit.
Nu bemerkt mijn broer een mankement aan de elektriciteitsteller (dag-en-nachtteller). Het toestel schakelt op de correcte tijdstippen over tussen dag en nacht, maar de meterstand van de dagteller blijft staan.
Hij laat het voorval weten op het algemeen stoornisnummer 078/35.35.00.
Daar zeggen dat er een dossier wordt aangemaakt en dat ze hem binnen de 5 dagen zullen contacteren. De kostprijs hiervan bedraagt (minstens) € 90.

Hebben zij hierop recht?
Hij meldt immers gewoon een defect aan hun teller. Hij kan toch niet opdraaien voor de kosten hiervan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.

#2 , 31 jan 2013 11:18

Ik zou inhaken en mijn grieven via aangtekend schrijven overmaken ...

Deze firma factureert normaal toch niet aan eindgebruikers maar leeft van de netvergoedingen.
Ombudsdienst bellen , van deze firma ...

k.b.

Turaki

#3 , 31 jan 2013 13:07

Bij een defecte teller zal Eandis hier zelf de kosten dragen voor de herstelling. Bel nog eens terug naar dit nummer, en als ze dezelfde info meegeven, vraag dan om doorgeschakeld te worden naar iemand van de dienst herstellingen zelf.

Reclame

freste

#4 , 06 feb 2013 13:56

die 5 werkdagen zijn intussen gepasseerd, dus dit komt misschien wel te laat:
ofwel heeft men het u verkeerd uitgelegd ofwel hebt u het verkeerd begrepen.

Die kost van 90 euro is enkel in het geval er geen probleem wordt vastgesteld aan de meter. Als ze die kost niet vermelden kunnen ze dag en nacht rondrijden om mensen hun hoofdschakelaar, ... terug op te zetten, wat ze perfect zelf kunnen. Ze moeten dat dan natuurlijk wel correct vermelden.

Als er een defect wordt vastgesteld (dat niet door de klant zelf veroorzaakt wordt), wordt er niets aangerekend.

Terug naar “Andere”