Beste
Deze ochtend overkwam mij het volgende. Ik rijd door een smalle straat, vlakbij een school, en rijd dus voldoende opzij omdat ik weet dat het hier smal is. Een bestelwagen/vrachtwagen rijdt behoorlijk naar het midden en rijdt mijn spiegel af.
Ik stop, stap uit en loop hem achterna. Andere auto's flikkeren en toeteren tot de andere bestuurder stilstaat. Ik zeg: "U heeft mijn spiegel kapotgereden." Hij vond dat ik niet genoeg opzij reed en dat hij niet op het voetpad kon rijden (er is op dit punt nu eenmaal soms geen andere optie dan op het voetpad te gaan als je moet passeren; mijn optie was een boom; er liep geen voetganger). Hij zei: "Dat is elk zijn deel" en reed verder. Zijn spiegel had niks, de mijne is gewoon volledig kapot.
Ik heb zijn nummerplaat en heb een getuige.
Wat moet ik nu doen? Naar de politie gaan en pv van vluchtmisdrijf laten opstellen? Hoe kan ik aantonen dat ik gewoon aan de kant reed? Eerst mijn verzekeraar inlichten en daar informatie inwinnen? Aangezien het een tweedehands auto is heb ik geen full omnium maar tot daaraan toe.
Bedankt al voor de informatie.