Jaarlijks uitzetten van huurders

qwertyqwerty
Topic Starter

Jaarlijks uitzetten van huurders

#1 , 29 jan 2013 17:44

Ik ben samen met een aantal andere studenten, huurder van een kamer in een studentenhuis (in Nederland, ik hoop dat de wet hier vergelijkbaar is). Ik heb hiervoor een tijdelijk contract getekend geldig voor 1 jaar. Deze kamer kwam echter niet zomaar vrij, het was namelijk zo dat alle huurders die er het voorgaande jaar in zaten eruit zijn gezet (ook zij hadden een contract voor een jaar, dus dit kon). Aan mij werd verteld dat ze het pand wilden renoveren en/of er appartementen in maken (dat is me niet helemaal duidelijk geworden), maar dat dit vanwege het niet kunnen verkrijgen van de nodige papieren hiervoor niet door is gegaan.

Dit leek mij allemaal geloofwaardig, maar nu heb ik de huurders van vorig jaar gesproken en die vertelden mij dat dit helemaal niet iets eenmaligs was maar dat dit al meerdere keren is gedaan om dan elke keer weer bemiddelingskosten te krijgen en om de huur te kunnen verhogen. Tevens zei één van de oud huurders dat hij dacht dat dit niet legaal was, mijn vraag is dan ook of dit klopt? En zo ja, wat kan ik er het beste aan/tegen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 29 jan 2013 18:00

http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Huren”