Pensioensparen

patjebrussel
Topic Starter

Pensioensparen

#1 , 28 jan 2013 12:31

Kan me iemand nog overtuigen om aan pensioensparen te doen ?
Heb mijn afrekening ontvangen, en ik vraag me af waarom ik dat nog doe. Weeral is er geen winstdeelname natuurlijk.
Dood geld, brengt niets meer op, tenzij dat belastingsvoordeel akkoord, maar mijne kop eraf als ze daar niet gaan aan prutsen.

Nu, ik wil daarmee stoppen en mijn centen afhalen, ik kan die nu voor de verbouwing best gebruiken, en zal me 5 keer meer opbrengen bij de verkoop.
Ik dacht dat er 33 % moet worden op betaald ? Klopt dit. Of zijn er tips en tricks ? Ben nog lang geen 60 of 65.

Of kan me iemand nog overtuigen met stevige argumenten om verder te doen met 'sparen' ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
soenami

#2 , 28 jan 2013 13:13

Een ander argument: Het leven wordt alsmaar duurder dus een spaarboekje voor de rijpere leeftijd is altijd welkom, toch? :)

fendtje

#3 , 28 jan 2013 15:54

Als jongere een pensioen spaar verzekering ?? waar is da goed voor
als gehuwd en diversicatie oke.
indien niet gehuwd sowieso voor een pensioen fonds gaan tot leeftijd rond de 50 daarna terug bijstorten in de huidige psp verzekering eventueel.

dus probleem van winst deelname is dan heden al van de baan.
als ge denkt later zonder spaarpotje rond te komen is psp niet nodig.

dus start dit jaar alvast maar met een psp fonds.
de vergrijzing bevolking he.

Reclame

patjebrussel
Topic Starter

#4 , 31 jan 2013 16:30

Ja, je hebt wel gelijk hoor. Toch heb ik nog 3,5 % op vorig jaar. Dat contract, ooit afgesloten bij Omob, toen alles nog tot in de lucht groeide en zelfs nog hoger. Ethias moet die nu afstoten geloof ik, en geen kat heeft interesse natuurlijk. Dus daar zal wel aan gesleuteld worden. Contracten zijn niet heilig.
En nu ik het even moeilijk heb, kan ik dat geld best gebruiken, 't was de bedoeling er niet van, maar ja, nood breekt wetten. Vooralsnog wacht ik nog even, want 33% laten vallen is toch ook niet min.

Vandebos

#5 , 31 jan 2013 16:55

Ben toch benieuwd wie me hier een stabielere belegging kan aanraden waarbij de stortingen op jaarbasis een rente van minimaal 30% opbrengt.

Ongetwijfeld zijn er enige louche piramideconstructies die een beter alternatief claimen te zijn..

Vastgoed op lange termijn kan een alternatief vormen op voorwaarde dat men in de juiste regio investeert en deze niet dient te belasten met een te zware lening. (de kostprijs van een lening afhouden van de winstmarge op het vastgoed is men hier blijkbaar "voor het gemak" vergeten). Bovendien lijkt men ook maar al te gemakkelijk te vergeten dat de fiscaliteit van vastgoedleningen de volgende jaren wel eens drastisch kan gaan veranderen.

Voor een gewone doorsnee burger vanaf 25 zou ik op dit ogenblik eerder claimen dat het misdadig is niet zelf aan de diversificatie die pensioensparen biedt deel te nemen.

Terug naar “Andere”