vennootschapsgelden

ganapathi tantre

Re: vennootschapsgelden

#16 , 23 jan 2013 22:39

Ik ga toch even een stok in het hoenderhok gooien hoor. Ik vermoed dat uw bezorgdheid eerder moet worden omschreven als ik wil daar controle en zeggenschap over hebben. Het "schoonmoedersyndroom"
TS brengt op geen enkele manier aan welk zijn belang is bij de betrokkenvennootschap. En een relatie tot de eigenaars van de vennootschap door huwelij is mijn inziens nog geen reden om te denken dat dit wel zo is. Uiteraard zou het uw goed recht zijn om ten strijde te trekken voor uw gedachten maar als uw vrouw haar ouders wil steunen met middelen die alleen haar toebehoren en dus niet gemeenschappelijk zijn in kader van uw huwelijk dan kan u daar ook helemaal niks tegen doen zeker als dat ergens staat omschreven.
Ik denk dat TS in deze zaak helemaal niks kan ondernemen buiten een goed gesprek met de schoonouders. Maar dat heeft onder geen enkel beding een officieel karakter laat staan dat zoiets afdwingbaar is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ikke3
Topic Starter

#17 , 24 jan 2013 12:40

Ik ben er echt wel 100 % gerust in in wat mijn schoonouders doen of laten. Ik wil enkel dat het nie tzo ver komt dat mijn vrouw en ik ruzie maken over het geven van geld aan mijn schoonouders.

dako

#18 , 25 jan 2013 11:11

Volgens mij is het best dat je dit dan eerst me je vrouw bespreekt, en hierover duidelijke afspraken maakt.

Mogelijk kan je je schoonouders hierbij betrekken, zeggen dat jullie zich zorgen maken over hun financiele toestand, en in onderling overleg hen "voorwaarden" opleggen voor eventuele toekomstige financiele steun indien nodig (vb vrijwillige inzage in hun huidige financiele toestand/schulden)

Zolang je schoonouders geestelijk in orde zijn kunnen zij vrij beslissen over hun goederen/schulden/...

Reclame

Terug naar “Andere”