DAVO zit achter met het invorderen tegenover ex...

elsjepelsje
Topic Starter

DAVO zit achter met het invorderen tegenover ex...

#1 , 24 jan 2013 19:50

Ik ontvang als sinds september 2012 150 euro alimentatie van DAVO,daar mijn ex geen euro alimentatie wilt betalen voor ons zoontje. Davo heeft me toen gezegd dat ze met een grote achterstand zitten vd dossiers en ze wrschlk pas maart 2013 gingen starten met het invorderen. Ik vrees dat mijn ex op leefloon zit,hij is getrouwd met een rijke vrouw,dus hij hoeft niet te werken....:-) Ik weet dat ze niet kunnen invorderen als hij op leefloon zit. Maar ik vraag me af,als blijkt dat dit niet mogelijk is,kan DAVO dan zeggen dat ik al de voorschotten van september 2012-maart 2013 moet terug betalen?? Het is niet mijn fout dat zij met een achterstand zitten...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 24 jan 2013 23:29

DAVO gaat niet invorderen van een leefloon, maar u kan dit wel. Voor loonbeslag is er namelijk geen beschermd deel indien het gaat over alimentatie.

elsjepelsje
Topic Starter

#3 , 25 jan 2013 08:15

ik mag nu,op dit moment,niets doen van DAVO...Zolang het in hun handen is kan ik niet veel beginnen...En aangezien ik nu toch maandelijks de 150 euro op mijn rekening krijg van DAVO,is dat voor mij ok! Voor mij was het van belang dat ik in geen geval iets vd voorschotten zou moeten terug geven aan DAVO...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”